رفتن به مرکز خرید بزرگ و جذاب از تفریحات این روزهاست. برخی گردشگران رفتن مرکز خرید بزرگ و جذاب را در برنامه خود دارند. اکثر شهرها مرکز خرید بزرگ و جذاب دارند.

شمال ایران در حاشیه دریای خزر واقع شده و از نقاط بسیار پرطرفدار گردشگرهای داخلی به حساب می‌آید. جنگل، دریا، تالاب‌ها، ییلاق‌های تابستانی، رودخانه‌ها و شهرهای زیبای ساحلی شمال افراد زیادی را مشتاق خود می‌کند. در هر نقطه‌ای و در هر شرایطی، خرید کردن یکی از سرگرمی‌ها و لذت‌های خانواده‌هایی است که به سفر و گردش می‌روند. مرکزهای خرید در شمال ایران نیز از جمله مکان‌هایی هستند که برای تفریح مسافران ساخته شده‌اند. اغلب این مرکزهای خرید دارای امکانات تفریحی هستند که در این مطلب چند مورد از بهترین مراکز خرید شمال ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید آرامش در رامسر

قدم زدن در خیابان‌های رامسر به خودی خود لذت‌بخش است، با این حال وقت گذرانی در مرکز خرید آرامش نیز می‌تواند تجربه متفاوتی در سفر شما به شمال باشد. این مرکز خرید دارای سالن سینما، رستوران، کافی‌شاپ، محوطه بازی کودک، ۱۵۰ واحد تجاری و هایپرمارکت است. لباس‌های متنوع زنانه و مردانه، طلا و جواهرات، عطر، لوازم آرایشی، اسباب بازی و ... از جمله کالاهایی هستند که در مرکز خرید آرامش به چشم می‌خورند.

برج گلسار رشت

رشت از جذاب‌ترین شهرهای استان گیلان است که در تمام فصل‌ها مسافرانی را به خود جذب می‌کند. خیابان گلسار و بلوار گیلان در رشت از خیابان‌های تجاری و مسکونی است که چند مرکز خرید بزرگ را در خود جای داده‌اند. برج گلسار یکی از مراکز خرید لوکس و زیبای رشت است که در بلوار گیلان واقع شده و برندهای مختلفی را در خود جای داده است. سه طبقه انتهایی این برج به فودکورت، کافه و رستوران اختصاص داده شده که کیفیت خیلی خوبی هم دارند. اگر به گیلان سفر کردید حتما به این مرکز خرید لوکس در رشت سر بزنید.

مرکز خرید قو الماس خاورمیانه

این مجتمع زیبا با معماری خاصی که دارد به برج‌های عظیم‌زاده شهرت داشته و در سلمان شهر مازندران واقع شده است. این مجتمع سه برج دارد که دو برج به ساختمان‌های مسکونی و یک برج نیز به یک هتل بسیار زیبا و مجلل اختصاص یافته است. در طبقه‌های زیرین برج‌های مسکونی مرکز خرید قو قرار گرفته که اهالی خرید به خوبی آن را می‌شناسند. این مرکز خرید دارای ۳ طبقه و ۴۸۶ واحد تجاری است و انواع کالاهای لوکس را در خود جای داده‌ است. شهربازی، فودکورت و رستوران‌ بسیار با کیفیتی نیز در مرکز خرید قو الماس خاورمیانه قرار دارد که برای گردشگرهای مازندران سفر متفاوت و خوبی را رقم می‌زند.

هم مسافرت هم خرید / 7 مرکز خرید بزرگ و جذاب شمال

میلاد نور در قائم‌شهر

قائم‌شهر مازندران از شهرهای ساحلی شمال است. طبیعت این شهر مانند دیگر شهرهای شمال ایران بسیار زیبا و رویایی است. این شهر به عنوان قطب اقتصاد و صنعت مازندران شناخته می‌شود. میلاد نور یکی از مراکز خرید قائم‌شهر است. تنوع محصولاتی که در مرکز خرید میلاد نور به مسافران عرضه می‌شوند، در بین شمال‌گردهای ایران شهرت خوبی دارد. این مجتمع تجاری دارای سه طبقه و ۱۱۰ واحد تجاری است. خانواده‌های زیادی هستند که خریدهای اصلی خود را در سفری که به قائم‌شهر دارند انجام می‌دهند. میلاد نور یک مجموعه قدیمی و خوش‌نام است که برندهایی چون آدیداس و رادو را در خود جای داده است.

منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی در سه راه حسن رود کیلومتر ۵ زیباکنار واقع شده که دارای ۲ مرکز خرید بزرگ است. قیمت اجناس موجود در این دو پاساژ که معماری زیبایی هم دارند، نسبت به مرکز خریدهای دیگر واقع در شمال ایران کمتر است و کالاها نیز تنوع گسترده‌تری دارند. در اطراف محوطه کاسپین منطقه آزاد (که پاساژها در آن واقع هستند) سوئیت‌ها و ویلاهای زیبایی برای اجاره به گردشگرهای گیلان ساخته شده که مسافران با سکونت در آنها می‌توانند تا ساحل پیاده روی کنند، از پاساژها خرید کنند و در رستوران‌های با کیفیت غذا بخورند. اگر در اقامتگاه‌های بندر انزلی یا سایر شهرهای شمالی اقامت داشته‌اید، نظرات خود را در جاباما بهترین سایت اجاره ویلا در شمال با گردشگرانی دیگر در میان بگذارید.

مرکز خرید ستاره شمال

معماری این بنا بسیار مدرن و زیباست که توسط مهندس‌های کره‌ای طراحی و ساخته شده است. مساحت این مجموعه ۲۱ هزار مترمربع و دارای ۶ طبقه است. در طبقات اول واحدهای تجاری و در طبقه آخر رستوران بزرگی با چشم‌انداز به دریا قرار دارد. واحدهای اداری، سوئیت‌های اقامتی و سالن اجتماعات نیز در طبقات میانی واقع شده‌اند. انواع لباس، گل و گیاه، لوازم خانه، اسباب بازی و ... در ۴۸۰ واحد تجاری این مرکز خرید بزرگ به چشم می‌خورند.

هم مسافرت هم خرید / 7 مرکز خرید بزرگ و جذاب شمال

مرکز خرید ونوس

این مرکز خرید دارای ۳ طبقه و ۸۳۴ فروشگاه است. انواع پوشاک، لوازم خانگی، خوراکی‌های محلی گیلان و ... از جمله اجناسی هستند که در این مجتمع یافت می‌شوند. یکی از لذت‌های سفر به شمال کشور اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیبا و متنوعی است که خاطره سفر را ماندگارتر می‌کند. پس در سفر بعدی خود به سرزمین سرسبز شمال ایران اجاره اقامتگاه بوم گردی را فراموش نکنید.