فرصت‌های امیدآفرین جزو برنامه‌های ضرغامی است


فرصت‌های امیدآفرین جزو برنامه‌های ضرغامی است

تهران- ایرنا- کمیسیون صنایع و معادن مجلس کمیسیون عزت الله ضرغامی را شایسته تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تشخیص داد و اعلام کرد: رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارای نقاط قوت، قابل بهبود و همچنین فرصت‌های امیدآفرین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، روح‌الله عباسپور عصر روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور با تشریح اقدامات کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: مستند به ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص بررسی صلاحیت برنامه‌های ارائه شده سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور قرائت در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارای نقاط قوت، قابل بهبود و همچنین فرصت‌های امیدآفرین است.

عباسپور درخصوص مهمترین برنامه‌ها و تعهدات وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در ارتباط با موضوعات تخصصی کمیسیون صنایع و معادن را استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت جذب گردشگری، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و برنامه‌ریزی برای مواجهه با موج گردشگری پساکرونا، جدیت در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و اجرای برنامه‌های موثر تشویقی برای چهره‌های ماندگار در حوزه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی، تسهیل عرضه و تقویت تقاضای محصولات صنایع دستی عنوان کرد.

وی در بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی بیان کرد: با عنایت به تدوین برنامه‌های جامع در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و به ویژه صنایع دستی، عملاً برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از لحاظ تناسب، واقع‌گرایی، صراحت، انسجام جامعیت و آینده‌نگری، مطلوب مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی تصریح کرد: تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۳۶ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و ۳۱ درصد به مواد همسو است. نتایج حاصله نشان می‌دهد در ۳۳ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به احکام اشاره‌ای نشده است.

عباسپور در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان و همچنین برنامه‌های پیشنهادی، کمیسیون ایشان را درخصوص قانونمندی و قانون‌گرایی و به کارگیری مدیران کارآمد، مبارزه طلبی با فساد و سبک و شیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی و تعامل با نمایندگان مجلس فردی توانمند و شایسته ارزیابی کرد.

وی یادآورشد: کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شایسته تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که کارآمدی نظام در آنجا تجلی پیدا کرده صدا و سیما است و اوج شکوفایی و توسعه صدا و سیما زمان آقای ضرغامی بوده است که همه به مسئله واقف هستید.

عباسپور اضافه کرد: اگر می بینید خبرنگاران به قلب کرونا می‌زنند و خدمات ارزشمند رزمندگان و ایثارگران را به جامعه منعکس می‌کنند بصیرت‌بخشی و آگاهی لازم را به جامعه ارائه می دهند همه اینها به برکت ریل‌گذاری‌هایی است که آقای ضرغامی در صدا و سیما داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی