قلعه ترکی باغ بهادران


قلعه ترکی باغ بهادران در قسمت شمالی باغ بهادران در روستای قلعه ترکی واقع شده است .در شهرستان لنجان رشته کوهی قرار دارد که در تمام مسیر رودخانه زاینده رود نیز به چشم میخورد. این کوههای کم ارتفاع را که ما بین باغبادران در جنوب و تیران و کرون در شمال قرار دارد را صحرای […]

قلعه ترکی باغ بهادران در قسمت شمالی باغ بهادران در روستای قلعه ترکی واقع شده است .در شهرستان لنجان رشته کوهی قرار دارد که در تمام مسیر رودخانه زاینده رود نیز به چشم میخورد. این کوههای کم ارتفاع را که ما بین باغبادران در جنوب و تیران و کرون در شمال قرار دارد را صحرای طبس می نامند که برای علاقه مندان به بیابانگردی میتواند منطقه ای جذاب باشد. جاذبه های گردشگری واقع در این صحرا متعدد هستند. کاوانسرای صحرای طبس معروف به قلعه تقی در شمال روستای نوگوران، روستاهای حاجی الوان و قلعه ترکی واقع در این صحرا که خود دارای مکانهایی مانند محله قدیمی و برج کبوتر در محل قلعه ترکی و محله قدیمی و قبرستان باستانی در محل روستای حاجی الوان میباشند از مناطق دیدنی هستند. همچنین سنگ نگاره های تازه کشف شده شمال روستای چم علیشاه از آثار گردشگری بیشمار موجود در صحرای طبس میباشد.

قلعه ترکی باغ بهادران

روستای قلعه ترکی که در دهستان چم رود قرار گرفته از توابع باغبهادران شهرستان لنجان به حساب می آید. در این منطقه قلعه کوچکی به نام قلعه ترکی بنا شده که در گذشته های دور ورودی روستا بوده و نقش استراتژیکی داشته است. برجی زیبا نیز در این منطقه توجه مخاطبان را به خود جلب می کند، برجی که زمانی آشیانه کبوتران بود. انگیزه اصلی ساخت برج های کبوتر، آن هم در دامان طبیعت استفاده از کود کبوترها برای بهبود کیفیت محصولات کشاورزی بوده است چرا که کود کبوتران در حاصلخیزی زمین های زراعی بسیار موثر است.

شهرستان لنجان در جنوب غرب استان اصفهان است که به خاطر داشتن طبیعتی زیبا و جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی برجای مانده از دوران کهن، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. از جمله این مناطق قلعه ترکی در این شهرستان است که دارای برج کبوترخانه نیز می باشد و میتواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

قلعه ترکی باغ بهادران

قلعه ترکی باغ بهادران

قلعه ترکی باغ بهادران

قلعه ترکی باغ بهادران

قلعه ترکی باغ بهادران

قلعه ترکی باغ بهادران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟