برخی دستگاه‌های قزوین با پروژه زیرساخت داده های مکانی همکاری نمی‌کنند


برخی دستگاه‌های قزوین با پروژه زیرساخت داده های مکانی همکاری نمی‌کنند

قزوین-ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه قزوین گفت: برخی دستگاه‌های استان در اجرا و پیاده سازی پروژه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) به بهانه های مختلف همکاری نمی‌کنند که لازم است در این خصوص تجدید نظر کنند.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل یاری روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان قزوین افزود: SDI مخفف (Spatial Data Infrastructure) بوده و به عنوان زیر ساخت اطلاعات مکانی متشکل از مجموعه سیاست ها، قوانین، اطلاعات مکانی، فناوریها ، سازمان ها اعم از بخش خصوصی و دولتی و مردم و استانداردها در یک محیط و بستر امن می باشد که وظیفه اصلی آن تهیه و بروزرسانی اطلاعات مکانی میباشد.

وی اظهار داشت: بخشی از این اطلاعات که در یک بستر امن قرار گرفته و بارگذاری می شوند در صورت نیاز باید به منظور برنامه ریزی و تصمیم گیری های مدیریتی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار بگیرد در حالی که برخی نهادها و دستگاه ها به بهانه مسایل امنیتی از ارایه اطلاعات به منظور تجمیع آنها در قالب زیرساخت داده های مکانی خودداری می کنند.

یاری افزود: با استفاده از SDI می توان در نظام تصمیم گیری در حوزه های مختلف از جمله مدیریت شهری، مدیریت بحران، مسایل امنیتی و اجرای طرح های زیرساختی و خدماتی بهتر عمل کرد.

وی ادامه داد: SDI با تجمیع و اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات مکانی می تواند ضمن ارتقای بهره وری و صرفه جویی در وقت همچنین از هزینه های اضافی دستگاه ها بکاهد و از موازی کاری بین دستگاه ها و نهادها برای جمع آوری اطلاعات و آمار پیشگیری می کند.

این مسوول با اشاره به اهمیت SDI در برنامه ریزی ها، افزود: با تکمیل پروژه SDI مثلا می توان در زمینه مدیریت بحران ها پس از زلزله و سیل بسیار بهتر عمل کرد چرا که اطلاعات مکانی هر نقطه با جزییات موجود بوده و در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات