بایدو خودرو خودران روبوکار را معرفی کرد


بایدو خودرو خودران روبوکار را معرفی کرد

گجت نیوز بایدو به عنوان بزرگترین موتور جستجوی اینترنت چین از نخستین خودرو بدون‌ راننده خود با نام روبوکار پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم. بایدو که به عنوان یک غول فناوری و بزرگترین موتور جستجوی اینترنت چین محسوب می‌شود به تازگی از نخستین خودرو بدون راننده خود به نام روبوکار پرده برداشت.... نوشته بایدو خودرو خودران...

بایدو به عنوان بزرگترین موتور جستجوی اینترنت چین از نخستین خودرو بدون‌ راننده خود با نام روبوکار پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

بایدو که به عنوان یک غول فناوری و بزرگترین موتور جستجوی اینترنت چین محسوب می‌شود به تازگی از نخستین خودرو بدون راننده خود به نام روبوکار پرده برداشت. این خودرو اولین نمونه خودرو L5 خودران بدون راننده محسوب می‌شود که بر پایه پلتفرم ارتقای خدمات رانندگی خودران Luobo Kuaipao توسعه پیدا کرده و با هدف سرعت بخشیدن به تجاری‌سازی فناوری رانندگی خودران طراحی شده است.

مشخصات خودرو خودران روبوکار

بایدو خودرو خودران روبوکار را معرفی کرد

رابین لی، مدیرعامل بایدو در خصوص این خودرو خودران اعلام کرد خودروهای آینده از ویژگی‌هایی چون قابلیت رانندگی خودکار L5، قابلیت تشخیص گفتار و تشخیص چهره،‌ تجزیه و تحلیل نیازهای احتمالی کاربران و توانایی خودآموزی و ارتقای مداوم عملکرد بهره می‌برند که روبوکار با سطح L5 خودران می‌تواند آینده این خودروها را دگرگون سازد. گفتنی است رانندگی خودکار شامل سطح L1 تا سطح L5 بوده که هرچه این سطح بالاتر باشد، فناوری آن هوشمند‌تر خواهد بود. از این رو ربوکار از رانندگی کاملا مستقل بهره می‌برد.

بایدو خودرو خودران روبوکار را معرفی کرد

روبوکار به دلیل طراحی ویژه خود توانسته مفهوم طراحی سنتی خودرو را دگرگون سازد. این خودرو از درهای تمام اتوماتیک، سقف تمام شیشه‌ای و سنسورهای خارجی متعدد بهره می‌برد و در کابین آن نیز هیچ نوع فرمان و پدالی به چشم نمی‌خورد. صفحه نمایش بزرگ خمیده، کنسول هوشمند و صندلی‌هایی با جاذبه و اصطکاک صفر از سایر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

بایدو به عنوان یک غول فناوری چینی توانسته در حوزه فناوری خودران در پکن سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام دهد و تاکنون سروس روبوتاکسی آن در شهرهای چانگشا، کانگزو، پکن و گوانگژو به کاربران ارائه شده است و بیش از ۴۰۰ هزار مسافر از خدمات آن بهره می‌برند. همچنین میزان مسافت طی شده آزمایشی این سرویس تا پایان ماه ژوئن حدود ۱۴ میلیون کیلومتر اعلام شده است. یکی از اهداف بایدو ارائه سرویس روبوتاکسی بدون راننده خود برای تمام شهروندان پکن است که البته این سرویس تا ۳ سال آینده در ۳۰ شهر چین عرضه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !