متلاشی شدن دو باند برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در زنجان


متلاشی شدن دو باند برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در زنجان

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: دو باند سه نفره که از طریق ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان «ابلاغ شکوائیه قضایی ثبت ثنا» اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای دستگیری دو باند کلاهبرداری در استان زنجان، اظهار کرد: در پی وصول چندین پرونده قضایی به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، پیگیری‌های اولیه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های خود دریافتند که افرادی با ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه‌های قضایی در پوشش سامانه ثنا قوه‌ قضاییه حاوی لینک بدافزار، از کاربران درخواست می‌کردند که فرم اقرار جعلی عدالت ایران را به اطلاع از ابلاغیه‌های قضایی بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

این مسئول با بیان اینکه این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه قربانی می‌شدند، تصریح کرد: کلاهبرداران از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب‌خوردگان نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان اقدام می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان در رابطه با شناسایی و دستگیری دو باند کلاهبرداری، ادامه داد: پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتای استان زنجان متهمان در دو استان مختلف مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مقام قضایی از محل‌های سکونت و مخفی‌گاه خود دستگیر شدند.

آدینه‌لو با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، اظهار کرد: مجرمان عمدتا با سوءاستفاده از شرایط عمومی کشور در ایام تعطیلات آخر هفته و یا سایر مناسبت‌های خاص که دارای تعطیلات عمومی چند روزه است، دست به این‌گونه جرایم می‌زنند.

وی افزود: از هم‌وطنان درخواست می‌کنیم به هشدارهای آموزشی که از طریق رسانه‌ها، سایت‌ها و کانال‌های خبری به سمع و نظر آن‌ها رسیده توجه کنند و فریب اینگونه کلاهبرداری‌ها را نخورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با اینگونه پیامک‌های جعلی ضمن بی‌توجهی به محتوای پیامک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش مردمی و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ برای رسیدگی سریع‌تر در طول شبانه روز اطلاع دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل