بهترین موتور شوی خودرو، انتخاب بهترین مارک موتور شوی خودرو در ایران


بهترین موتور شوی خودرو، انتخاب بهترین مارک موتور شوی خودرو در ایران

خیلی‌ها تصور می‌کنند که موتور خودرو نیازی به شست‌وشو ندارد. در حالی که این بخش از خودرو هم باید تمیز شود و تمیزکردن آن هم به مواد مناسب احتیاج دارد. قبلا موتور خودرو را با گازوئیل و مواد نامناسب تمیز...

خیلی‌ها تصور می‌کنند که موتور خودرو نیازی به شست‌وشو ندارد. در حالی که این بخش از خودرو هم باید تمیز شود و تمیزکردن آن هم به مواد مناسب احتیاج دارد. قبلا موتور خودرو را با گازوئیل و مواد نامناسب تمیز می‌کردند. در حال حاضر، موتور شوی خودرو بهترین گزینه برای شستن و تمیزکردن موتور خودرو است. در این مقاله می‌خواهیم درمورد بهترین موتور شوی خودرو و انتخاب بهترین مارک موتور شوی خودرو صحبت کنیم.

موتور شوی خودرو چیست؟

موتور شو یک مایع مخصوص است که آلودگی‌های موتور را از بین می‌برد. این مایع فرمولاسیون خاصی دارد و به قطعات خودرو و موتور آسیبی وارد نمی‌کند. به روش شست‌وشوی موتور با استفاده از موتور شوی خودرو، فلاش‌کردن موتور هم می‌گویند.

با فلاش‌کردن رسوب‌های داخلی خودرو از بین می‌رود. مایع موتور شو به پوست دست آسیب نمی‌زند و برای محیط زیست هم ضرر ندارد. توجه کنید که اصلا نباید موتور خودرو را آب و مواد پاک‌کننده معمولی بشویید؛ چون آب و مواد شوینده به موتور و قطعات آن آسیب وارد می‌کند. اگر خودروی شما قدیمی و فرسوده است، بهتر است از موتور شو استفاده نکنید. در چنین موتورهایی، ممکن است مایع موتور شو درزها و شکاف‌های موتور را از هم باز کند.

انواع موتور شوی خودرو

موتور شوی خودرو در 3 نوع شامپو، فوم و اسپری به فروش می‌رسد. نوع شامپویی به راحتی استفاده می‌شود و قدرت تمیزکنندگی بالایی دارد. بعد از استفاده از شامپوی موتور شو باید موتور را با آب بشویید. برای همین ممکن است قطعات داخل موتور حساس شوند و آسیب ببینند. اسپری موتور شو ویژگی‌های متفاوتی دارد. مثلا اینکه مواد اسیدی ندارد و ضد چربی و گرد و غباراست. اسپری‌های موتور شو قدرت شویندگی قوی‌ای دارند و مواد مخرب مثل فرمالدهید ندارند.

این اسپری‌ها به رنگ ماشین آسیب نمی‌زنند و کاملا با محیط زیست سازگار هستند. اسپری‌های موتور شو را باید دور از دسترس کودکان قرار دهید و در دمای 5 تا 25 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. همچنین فراموش نکنید که محیط نگهداری از اسپری باید به دور از نور مستقیم خورشید باشد.

بهترین موتور شوی خودرو، انتخاب بهترین مارک موتور شوی خودرو در ایرانموتورشوی

نوع دیگر از موتور شوی خودرو، فوم موتور شو است که عملکرد سریعی دارد. اگر از فوم موتور شوی خودرو استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست بعد از شست‌وشو آبکشی کنید. فوم‌ها کاملا ایمن هستند و می‌توانند زنگ‌زدگی‌ها را از بین ببرند. فوم‌ها هم از مواد نانو درست شده‌اند و اتصالی ایجاد نمی‌کنند.

برای اینکه موتور را با استفاده از فوم تمیز کنید، به یک دستمال مایکروفایبر احتیاج دارید. از آنجایی که موتور خودرو در مقابل آب حساس است؛ بنابراین بهترین موتور شوی خودرو، موتور شوی فومی است. برای استفاده از این محصول به آب احتیاجی ندارید. فوم می‌تواند زنگ‌زدگی‌ها و چربی‌ها را کاملا پاک کند.

چرا به موتور شوی خودرو احتیاج دارید؟

موتور هم مثل بقیه اجزای خودرو باید تمیز شود، تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. همچنین اگر موتور را مرتب تمیز کنید، طول عمرش زیاد می‌شود و داغ نمی‌کند. اگر موتور را تمیز نکنید، آلودگی‌ها و چربی‌ها دمای موتور را افزایش می‌دهند. به همین دلیل تعمیرکارها خودرو توصیه می‌کنند که موتور در زمان‌های مشخصی تمیز کنید.

بهترین موتور شوی خودرو چیست؟

موتور شوی نانو یکی از بهترین موتور شوی خودرو در بازار ایران است. این موتور شو خواص زیادی دارد و از فروش خوبی هم برخوردار است. مایع نانو بدون اینکه به موتور آسیب بزند، آن را تمیز و براق می‌کند و به سیم‌کشی هم آسیبی وارد نمی‌کند. همچنین مایع موتور شو بوی بدی ندارد.

مایع موتور شوی نانو غیراسیدی است و هیچ فرمالینی در ترکیب آن وجود ندارند. این مایع با سرعت زیادی سطح موتور، قطعات پلاستیکی و فلزی موتور را تمیز می‌کند و تاثیرگذاری بالایی دارد. بسیاری از کارواش‌ها که به دنبال بهترین مارک موتور شوی خودرو هستند، از موتور شوی نانو برای شست‌وشوی خودروها استفاده می‌کنند. هنگام استفاده از مایع موتور شو لازم نیس به مایع دست بزنید.

مزایا بهترین موتور شوی خودرو

موتور شوی خودروی نانو مزایای زیادی دارد. اول اینکه خاک‌گریز است و رسانای برق نیست. به همین دلیل در مدت‌زمان طولانی‌تری خاک‌آلوده می‌شود. این مایع به آب احتیاجی ندارد و تمام آلودگی‌ها را در سرعت کمی پاک می‌کند.

بهترین موتور شوی خودرو، انتخاب بهترین مارک موتور شوی خودرو در ایرانموتورشوی

برخی از شوینده‌ها از مواد نفتی درست شده‌اند. این مواد به پوست دست آسیب می‌زنند و برای محیط‌زیست هم ضرر دارند. اما بهترین موتور شوی خودرو از نانو و مواد سازگار با طبیعت درست شده‌است و تمام چربی‌ها و آلودگی‌ها را تمیز می‌کند. بهترین موتور شوی خودرو گلنز است که نسبت به موتو شوهای دیگر مزیت‌های بیشتری دارد. اول اینکه هیچ‌گونه مواد مضر ندارد و می‌تواند چدن و آلومینیوم را به خوبی تمیز کند.

معایب موتور شویی چیست؟

گرچه موتور شویی مزایای زیادی دارد، ولی باید معایب آن را هم درنظر بگیرید. موتور خودرو قطعه حساسی است و اگر آب به آن بخورد ممکن است آسیب ببیند و عمرش کم شود. در اثر موتور شویی، ممکن است کابل، کوبل احتراق و شاخه جرقه‌زنی مرطوب شوند.

اگر موتور خودرو به خوبی شسته و خشک نشود، مشکلاتی مثل ریپ‌زدن پیش می‌آید. بعضی مواقع، موتور دیر روشن می‌شود و ماشین استارت نمی‌خورد؛ بنابراین توصیه می‌شود که موتور شویی را به متخصصین و تعمیرکارهای حرفه‌ای بسپارید.

چگونه از موتور شوی خودرو استفاده کنید؟

برای اینکه بهترین موتور شوی خودرو بهترین عملکرد را داشته باشد، باید به درستی از آن استفاده کنید. قبل از شروع شست‌وشو، قسمت‌های حساس موتور را جدا کنید. قطعه‌هایی مثل محافظ و باتری باید جدا شوند. روی قسمت‌های الکتریکی موتور مثل سوکت و سنسورها را با نایلون بپوشانید.

اول اینکه باید سطح موتور را با دستمال خشک و تمیز پاک کنید. لازم نیست خیلی دستمال را محکم بکشید. گل‌ولای و گرد و خاک را از سطح موتور تمیز کنید. در مرحله بعد مایع موتور شو را روی سطحی که می‌خواهید تمیز کنید بریزید.

بهترین موتور شوی خودرو، انتخاب بهترین مارک موتور شوی خودرو در ایرانموتورشوی

برای اینکه تمام بخش‌های موتور به خوبی تمیز شود، مایع موتور شو باید 5 دقیقه بماند. بعد از 5 دقیقه، موتور را آب گرم و پر فشار بشویید. البته این دستورالعمل برای مایع و شامپوی موتور شوی خودرو است. اگر از اسپری و فوم استفاده می‌کنید، به آب احتیاجی ندارید. در نهایت، برای خشک‌کردن موتور می‌توانید از پمپ باد استفاده کنید.

قیمت موتور شوی خودرو

قیمت موتور شو با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود. مثلا قیمت فوم موتور شو به کیفیت، حجم، غلظت و کشور سازنده بستگی دارد. فوم‌هایی که گران‌تر هستند، قدرت پاک‌کنندگی بالاتری دارند. همچنین فوم‌هایی با حجم و غلظت بالا هم قیمت بیشتری دارند. کشور سازنده هم روی قیمت موتور شو تاثیر دارد. مایع موتور شوی ایرانی ارزان‌تر از مایع‌های خارجی است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت