بایدن: حمله به فرودگاه کابل کار داعش بود/ نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم


بایدن: حمله به فرودگاه کابل کار داعش بود/ نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت انفجارهای تروریستی پایتخت افغانستان را بر عهده داعش گذاشته و تاکید کرد که کشورش این حمله را نه می بخشد و نه فراموش می کند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور بامداد امروز (جمعه) در یک سخنرانی در کاخ سفید در واکنش به […]

بایدن: حمله به فرودگاه کابل کار داعش بود/ نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیمبایدن: حمله به فرودگاه کابل کار داعش بود/ نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت انفجارهای تروریستی پایتخت افغانستان را بر عهده داعش گذاشته و تاکید کرد که کشورش این حمله را نه می بخشد و نه فراموش می کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور بامداد امروز (جمعه) در یک سخنرانی در کاخ سفید در واکنش به انفجارهای ناشی از حمله انتحاری به فرودگاه بین المللی شهر کابل، پایتخت افغانستان که جان ده ها شهروند این کشور و بیش از ۱۰ نیروی ارتش آمریکا را گرفت، عاملان حمله را تهدید کرد که کشورش آنها را تعقیب و مجازات خواهد کرد.

بایدن در سخنرانی خود ضمن آن که نیروهای آمریکایی کشته شده در حمله تروریستی فرودگاه کابل را به عنوان «قهرمانان» توصیف کرد، خطاب به عاملان حمله اظهار داشت: ما نه می بخشیم نه فراموش می کنیم؛ شما را تعقیب کرده و به پرداخت هزینه (کار خود) وادار خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که در افغانستان با قدرت و دقت پاسخ خواهند داد، در مورد برنامه هایی برای حمله به مراکز تروریسم در این کشور صحبت کرده و خاطر نشان ساخت که کشورش مرعوب و وحشت زده نخواهد شد.

بایدن ضمن اعلام این که حمله عصر پنج شنبه در نزدیکی فرودگاه کابل را یکی از شاخه های گروهک تروریستی داعش به نام «خراسان» انجام داده، تایید کرد که شماری از عاملان این حمله طی مدت اخیر از زندان های افغانستان آزاد شده بودند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که با وجود حمله تروریستی به فرودگاه کابل، فرآیند خارج کردن شهروندان آمریکا و افغان های همکار کشورش از افغانستان همچنان ادامه خواهد یافت.

بایدن در این باره اظهار داشت: آمریکا اجازه ارعاب خود را نمی دهد؛ ما به ترورست ها اجازه نمی دهیم که ما را دلسرد کنند؛ به آنها اجازه نمی دهیم که ماموریت ما را متوقف کنند؛ فرآیند تخلیه را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با احتمال همدستی و تبانی جنبش طالبان با داعش در حمله مذکور نیز عنوان کرد که تاکنون هیچ گونه مدرکی دال بر بروز توطئه میان آنها در اختیار وی قرار نگرفته است.

خبر اصلی را در الحره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا