آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD


آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

مایکروسافت به تازگی فایل ISO مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 را منتشر کرد. این فایل ISO امکان نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر بدون ویندوز، سیستم Dual-Boot (دو ویندوز در یک سیستم، که پس از نصب ویندوز 11 اولی را می‌توانید کامل پاک کنید یا نگه دارید)، یا ماشین مجازی را فراهم می‌آورد. برای نصب […] نوشته آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD اولین بار در کلیک....

برای نصب بی‌درسر ویندوز 11 بر روی سیستم‌تان، با مطلب آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD همراه باشید.

آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

بالاخره مایکروسافت فایل ISO مورد نیاز جهت نصب ویندوز 11 را منتشر کرد. قبل از آن تنها راه شما برای نصب ویندوز 11، نصب ویندوز 10 و ارتقای آن به ویندوز 11 با استفاده از نرم‌افزار Windows Insider مایکروسافت بود.

کار با فایل ISO این امکان را به شما می‌دهد تا ویندوز 11 را مستقیم از خود فایل (برای ماشین مجازی) یا ریختن آن بر روی فلش و DVD بوتیبل کردن آن، روی سیستم نصب کنید.

از روی فلش یا DVD می توانید سیستم عامل جدید را بر روی پی سی، سیستم Dual-Boot (با دو ویندوز)، و ماشین مجازی نصب کنید.

اول از همه نیاز است تا به برنامه Windows Insider بپیوندید، البته اگر قبلا این کار را نکرده اید. برای این کار به صفحه Windows Insider بروید و با اکانت شخصی خود Sign in کنید.

در قسمت ثبت نام، گزینه قبول تمام شرایط را بزنید و سپس بر روی Register Now کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

برای دانلود فایل ISO ویندوز 11، به صفحه Preview Download Windows Insider مایکروسافت بروید و با اکانت خود وارد شوید. در انتهای صفحه بر روی منوی پایینی کلیک کنید تا نوع فایل مورد نظرتان ظاهر شود.

اینجا یا میتوانید گزینه Preview Windows Insider (کانال Dev) یا Windows Insider Preview (کانال بتا) را انتخاب کنید.

کانال Dev آخرین آپدیت‌ها و تغییرات ویندوز 11 را دارد ولی ناپایدار بوده و با کمی باگ همراه است. کانال بتا اما اکثر ویژگی ها آپدیت‌های منتشر شده را دارد و از پایداری بالاتری برخوردار است. هرکدام از کانال‌هایی را که مدنظرتان است را انتخاب و بر روی Confirm بزنید.

آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

بعد زبان مورد نظر را برای محصول انتخاب و Confirm کنید. بر روی دانلود بزنید تا فایل ISO بر روی سیستم شما بارگذاری شود.

آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

حالا که فایل ISO ویندوز 11 را بر روی سیستم دارید، بسته به نحوه نصب (فلش یا DVD) باید یک سری تغییرات بر روی آن ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید ویندوز 11 را بر روی ماشین مجازی نصب کنید، می‌توانید مستقیما از خود فایل ISOیی که دانلود کردید استفاده کنید.

از هر ماشین مجازی‌ای که استفاده می کنید، در یک مرحله از دانلود از شما در مورد منبع فایلی که قصد نصب آن را دارید می پرسد، در این مرحله فقط کافیست به سراغ فایل ISO ویندوز 11 که دانلود کردید بروید.

اگر می خواهید ویندوز 11 را بر روی پی سی یا سیستم Dual-Boot با دو ویندوز نصب کنید، لازم است تا فایل ISO را بر روی فلش یا DVD بریزید.

برای انجام این کار ما ابزار رایگان مایکروسافت به نام Windows DVD/USB Download Tool را معرفی می‌کنیم.

از مزیت‌های این نرم افزار ریختن فایل ISO بر روی فلش یا DVD و بوتیبل کردن آن است. مایکروسافت دیگر این نرم‌افزار کاربردی را مستقیما در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد ولی همچنان میتوانید آن را از سایت‌های MajorGeeks و FileHippo دانلود کنید.

حجم ویندوز 11 کمی بالاتر از ۵ گیگ است پس فلش یا DVDای که انتخاب می‌کنید باید فضای کافی را داشته باشد به همین دلیل استفاده از USB راحت تر است. یک DVD استاندارد حجمی در حدود ۴.۸ گیگ دارد که کم است و برای ریختن فایل ISO ویندوز 11 مناسب نیست.

به همین دلیل باید از DVD دولایه یا Dual-Layer که چیزی در حدود ۸.۵ گیگ دیتا دارد و یا از درایو بلوری استفاده کنید البته اگر سیستمتان به آن مجهز است.

پس از دانلود نرم افزار Windows DVD/USB Download Tool آن را باز کنید و در همان صفحه اول، فایل ISO ویندوز 11 را پیدا کنید. در صفحه بعدی USB یا DVD را برای ریختن بر روی آن انتخاب کنید.

اگر قصد ریختن بر روی USB دارید آن را انتخاب و انتقال را شروع کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

اگر هم می‌خواهید فایل را بر روی DVD بریزید، مطمئن شوید از دوال لیر یا بلوری استفاده می کنید. و انتقال را شروع کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 با فلش یا DVD

پس از اتمام انتقال فایل به فلش یا DVD، می‌توانید به سراغ بوت سیستم و نصب نهایی ویندوز 11 بروید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس