5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص


5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

تاتو، نقش‌نمایی یا هنری دائمی روی پوست بدن است. این هنر از طریق سوراخ کردن پوست با سوزن و تزریق جوهر، رنگ و رنگدانه‌ها به لایه‌ی عمیق پوست انجام می‌شود. در ادامه شما را با 5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص آشنا می‌کنیم.

در گذشته، تاتو کردن به صورت دستی انجام می‌شد. یعنی تاتوییست با سوزن، پوست را سوراخ کرده و جوهر را با دست به آن تزریق می‌کرد. اگرچه این فرآیند هنوز هم در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما امروزه تاتوییست‌های حرفه‌ای بیشتر از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.
در ادامه شما را با 5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب آشنا می‌کنیم و سپس هر چیزی را که درباره‌ی تاتو کردن باید بدانید برایتان توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: دستگاه لیزر پیکوشور، حذف تاتو و زیبایی پوست

در این مقاله می‌خوانید:

اگر به تاتو کردن پوست خود فکر می‌کنید، باید بدانید که تاتو دائمی است.
5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب قبل از تاتو کردن چیکار باید بکنم؟ نکات لازم برای تاتو کردن پوست مراحل تاتو کردن چگونه است؟ آیا تاتو کردن درد دارد؟ مراقبت‌های لازم بعد از تاتو کردن

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب

5 طرح تاتو نوشته‌ی زیر از نمونه‌های بسیار شیک و جذاب هستند که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان بسیار مناسبند.

طرح تاتو نوشته نستعلیق

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

طرح تاتو نوشته روی کمر

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

طرح تاتو نوشته ترکیه‌ای

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

طرح تاتو ساده

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

طرح تاتو اسم

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

قبل از تاتو کردن چیکار باید بکنم؟

اگر به تاتو کردن پوست خود فکر می‌کنید، باید بدانید که تاتو دائمی است. حذف تاتو یا خالکوبی، سخت و گران است و ممکن است به طور کامل تاتو را حذف نکند. از این رو قبل از تاتو کردن بهتر است:

طرحی را انتخاب کنید که مطمئن باشید بعداً از آن پشیمان نمی‌شوید. تمام واکسیناسیون خود را انجام دهید. (به ویژه هپاتیت ب و کزاز) اگر بیماری‌ قلبی، آلرژی، دیابت، سیستم ایمنی ضغیف، مشکل خونریزی و مشکلات پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس دارید، قبل از تاتو کردن با پزشک خود مشورت کنید. با این‌که تاتو کردن به طور کلی در جامعه‌ی امروز پذیرفته شده است، با این حال ممکن است در جاهایی مثل کار یا سربازی و دانشگاه برایتان دردسر ایجاد کند. پس بهتر است مناطقی را تاتو کنید که به‌راحتی با لباس پوشانده می‌شوند.

نکات لازم برای تاتو کردن پوست

طرحی را انتخاب کنید که مطمئن باشید بعداً از آن پشیمان نمی‌شوید.

برای محافظت از خود در برابر عفونت‌ها، استودیویی را برای تاتو کردن انتخاب کنید که تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده و همه‌ی وسایل آن یکبار مصرف یا استریل هستند. برای اطمینان از این قضیه، سوالات زیر را از تاتوییست خود بپرسید:

آیا برای تاتو کردن از سوزن‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنید؟ آیا با دستگاه اتوکلاو همه‌ی وسایل را تمیز و استریل نگه می‌دارید؟ آیا سوزن‌ها و سایر تجهیزات را در بسته‌بندی‌های استریل شده قرار می‌دهید؟ آیا از کارتریج‌های جوهر یکبار مصرف که بعد از هر مشتری دور ریخته می‌شوند استفاده می‌کنید؟ آیا مجوز تاتو کردن دارید؟ آیا استودیوی شما احتیاط‌های جهانی را رعایت می‌کند؟

در نهایت اگر استودیو کثیف و غیرمعمول به نظر می‌رسد یا به هر نحوی در آن احساس راحتی نمی‌کنید، بهتر است استودیوی دیگری را برای تاتو کردن انتخاب کنید.

مراحل تاتو کردن چگونه است؟

تاتوییست شما باید دستان خود را با آب و صابون ضد باکتریایی بشوید و دستکش‌های تمیز و تازه (و احتمالاً ماسک جراحی) بپوشد.

برای تاتو کردن، ابتدا تاتوییست شما باید دستان خود را با آب و صابون ضد باکتریایی بشوید و دستکش‌های تمیز و تازه (و احتمالاً ماسک جراحی) بپوشد.
ناحیه‌ای که روی بدن شما باید خالکوبی شود نیز باید به‌خوبی با صابون شسته و در صورت لزوم تراشیده شود.
سپس تاتوییست، طرح مدنظر را روی پوست شما ترسیم می‌کند. در نتیجه یک بار دیگر، محل باید با الکل یا ضدعفونی کننده تمیز شود.
در ادامه تاتوییست، یک لایه‌ی نازک از پماد خاصی را روی پوست قرار می‌دهد. سپس دستگاه خالکوبی با سوزن‌های استریلی که به آن متصل شده، توسط تاتوییست شروع به ترسیم طرح کلی خالکوبی می‌کند. بسته به طرح و مدل دلخواه، تاتوییست ممکن است سوزن‌ها را تغییر دهد. در نتیجه همه‌ی سوزن‌ها باید یکبار مصرف و استریل شوند.
هرگونه خون یا مایع در حین تاتو کردن با گاز یا پارچه‌ی استریل شده و یکبار مصرف پاک می‌شود. بعد از اتمام کار نیز ناحیه‌ای که حالا خالکوبی آن تمام شده، بار دیگر تمیز شده و باندپیچی می‌شود.

آیا تاتو کردن درد دارد؟

تاتو کردن درد دارد، اما میزان دردش ممکن است متفاوت باشد. ممکن است بعد از تاتو کردن، احساس خارش، سوزش یا سوزن سوزن شدن داشته باشید. بعضی از افراد هنگام تاتو کردن درد شدیدی را احساس می‌کنند؛ در حالی که بعضی‌های دیگر ممکن است احساس کسل شدن داشته باشند!
به طور کلی میزان دردی که احساس می‌کنید به عوامل زیر بستگی دارد:

تاتو کردن درد دارد، اما میزان دردش ممکن است متفاوت باشد.
آستانه‌ی تحمل درد شما محل خالکوبی اندازه و تعداد سوزن‌های مورد استفاده سبک تاتوییست (برخی تاتوییست‌ها سریع و برخی دیگر کندتر و ملایم‌تر عمل می‌کنند.)

مراقبت‌های لازم بعد از تاتو کردن

مراقبت‌های لازم بعد از تاتو کردن عبارتند از:

معمولاً التیام خالکوبی‌ حدود 2 هفته طول می‌کشد.
بانداژ را به مدت 24 ساعت روی ناحیه‌ی تاتو کرده نگه دارید. بعد از 24 ساعت، بانداژ را بردارید و اجازه دهید خالکوبی شما هوا بخورد. از دست زدن به ناحیه‌ی خالکوبی شده خودداری کنید. لباس‌های چسبناک نپوشید. محل تاتو شده را با صابون و آب گرم بشویید و از الکل یا پراکسید استفاده نکنید. برای خشک کردن محل تاتو شده از یک حوله‌ی نرم استفاده کنید و حوله را روی پوست مالش ندهید. 2 تا 3 بار در روز به مدت 1 هفته، پماد آنتی بیوتیک، کرم پوست ضخیم یا روغن ویتامین E را روی نقطه‌ی خالکوبی شده بمالید. تا زمان بهبود کامل شنا نکنید و تا حد امکان اجازه ندهید ناحیه‌ی تاتو شده در آب خیس شود. خالکوبی خود را تا زمان بهبودی کامل، دور از نور آفتاب نگه دارید.

معمولاً التیام خالکوبی‌ حدود 2 هفته طول می‌کشد. حتی بعد از بهبود کامل هم لازم است از کرم ضد آفتاب با حداقل ضریب محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید. چون نه تنها از پوست شما محافظت می‌کند، بلکه می‌تواند جلوی محو شدن تاتو را نیز بگیرد.

بیشتر بخوانید: راه‌های پاک کردن تاتو چیست؟

چند طرح تاتو نوشته دیگر:

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

5 طرح تاتو نوشته شیک و جذاب برای خانم‌ها و آقایان خاص

جمع‌بندی

تاتو کردن، امکان حک کردن نوشته‌ها و تصاویر زیبا روی پوست را ممکن می‌کند. تعداد بی‌شمار طرح و مدل تاتو کردن وجود دارد که ما در این مقاله، چند طرح تاتو نوشته شیک و جذاب را به شما معرفی کردیم.
به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید