عملیات اجرایی شبکه آبیاری سد گیوی شتاب گرفت


عملیات اجرایی شبکه آبیاری سد گیوی شتاب گرفت

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی شبکه آبیاری سد گیوی شتاب گرفته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، عباس جنگی مرنی در بازدید از پروژه شبکه آبیاری گیوی با اشاره به اخذ فایناس ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریالی از بانک‌های کشاورزی و سپه برای احداث طرح شبکه آبیاری پایاب سد مخزنی گیوی افزود: در حال حاضر شبکه آبیاری گیوی در جبهه‌های کاری مختلف با فاینانس مالی دریافتی در حال احداث است.

وی از پرداخت قسط دوم تسهیلات ماده ۵۶ طرح شبکه آبیاری سد گیوی توسط بانک‌ کشاورزی در روزهای آینده خبر داد و گفت: گسترش و توسعه عملیات اجرایی طرح در جبهه‌های کاری جدید به ویژه شروع عملیات فاز اول احداث شبکه اصلی پایاب در گیوی بالا همزمان با احداث تونل‌های شماره یک و ۲ و لوله‌گذاری سامانه انتقال آب انجام می‌شود.

بهروز پورمهر ، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز گفت: بخش اول حمل لوله فولادی تولید شده برای شبکه آبیاری گیوی به کارگاه به میزان ۱۴۲ شاخه به متراژ ۱۷۰۰ متر به اتمام رسیده و از این مقدار ۱۲۰ شاخه به متراژ ۱۴۴۰ متر نصب شده و بقیه لوله‌ها هم در حال نصب و اجرا می‌باشد و قرار است حمل بخش دوم لوله‌های تولید شده به تعداد ۸۲ شاخه نیز از اواخر هفته آینده به کارگاه شبکه آبیاری گیوی حمل و نصب شوند.

وی پیشرفت حفر تونل شماره یک را حدود ۲۰۰ متر اعلام کرد و گفت: عملیات حفاری تونل شماره ۲ نیز از بزودی شروع می‌شود و برنامه‌ریزی برای شروع عملیات حفاری و لوله‌گذاری فاز اول احداث شبکه اصلی در گیوی بالا پس از خرید اراضی در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

رضا حبیبی ، نماینده مجری طرح شبکه آبیاری گیوی هم در این بازدید گفت: احداث سامانه انتقال آب و شبکه اصلی آبیاری پایاب سد گیوی با مشارکت بانک‌های کشاورزی و سپه به عنوان تامین‌کننده مالی طرح از محل تسهیلات مالی ماده ۵۶ در شهرستان کوثر توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حال انجام است و بیش از ۶۵ کیلومتر لوله‌گذاری فولادی، جی آر پی و پلی اتیلن در ۲ بخش سامانه انتقال آب و شبکه اصلی ‌پایاب سد گیوی انجام خواهد شد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم