سختی انتخاب بازیگر برای سریال راز ناتمام/چهره هایی شبیه با صداسازی سر صحنه


سختی انتخاب بازیگر برای سریال راز ناتمام/چهره هایی شبیه با صداسازی سر صحنه

راز ناتمام، اولین سریال در مورد شهید باهنر است که با وسواس در انتخاب بازیگران شبیه به نقش ها در صورت و صدا و عادات رفتاری، تولید شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، از مردادماه سال گذشته بود که اعلام شد «راز ناتمام» عنوان سریالی تلویزیونی به کارگردانی مشترک امین امانی و علی امانی و تهیه‌کنندگی امین امانی با درجه کیفی الف و کاری است از معاونت امور استان‌های رسانه ملی که در صدا و سیمای مرکز کرمان تولید می‌شود.

با گذشت بیش از یک سال، دو روز پیش همزمان با سالروز شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) و آغاز هفته دولت، اولین تیزر این سریال به همراه برخی از عکس های مربوط به آن منتشر شد که شباهت زیاد بازیگران به نقش هایی حقیقی که در میان مسئولین بلند پایه جمهوری اسلامی ایران ما به ازایی مهم و شناخته شده دارند مورد توجه قرار گرفت.

به گفته امین امانی تهیه کننده و یکی از کارگردانان این مجموعه تلویزیونی، تاکنون سریالی درباره شهید باهنر ساخته نشده اما قصه «سریال راز ناتمام» درباره حزب جمهوری‌اسلامی است به خاطر همین مسئله در انتخاب بازیگر دقت زیادی صورت گرفته تا نهایت شباهت را داشته باشیم.

او همچنین خاطرنشان کرده است که در راه رفتن و حرف زدن هم می‌خواستیم این اتفاق بیفتد چون صداها هم واقعی و مربوط به سرصحنه هستند و بازیگرها صداسازی کرده‌اند.

سختی انتخاب بازیگر برای سریال راز ناتمام/چهره هایی شبیه با صداسازی سر صحنه

از جمله بازیگران «راز ناتمام» می‌توان به فرهاد جم در نقش شهید باهنر، رامین راستاد در نقش مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مسعود رحیم‌پور در نقش شهید بهشتی، سیدجواد هاشمی شهید رجایی، بهرام ابراهیمی مرحوم مهندس مهدی بازرگان، علیرضا مهران در نقش آیت الله خامنه ای، شهرام عبدلی در نقش مسعود کشمیری، نگین معتضدی همسر یک مامور امنیتی، مریم کاویانی، مریم خدارحمی، مهدی امینی‌خواه، مهدی کوشکی، محمدرضا علیرضایی، ابوالفضل همراه، لیلا بوشهری،مرتضی کاظمی، مجید شهریاری، فرهاد طوفان، هدایت‌الله سجادی، کیاوش زارع‌طلب و بهنام شعبانی اشاره کرد.

سختی انتخاب بازیگر برای سریال راز ناتمام/چهره هایی شبیه با صداسازی سر صحنه

محور اصلی داستان این سریال، زندگی پر فراز و نشیب شهید محمد جواد باهنر دومین نخست‌وزیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که هشتم شهریورماه سال 1360 توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق ترور شد و همراه با محمد علی رجایی رئیس جمهور وقت ایران به شهادت رسید. کاری که امانی در گفتگو با روزنامه جام جم اظهار داشته بود کسی جراتش را نداشت و خیلی ها به او می گفته اند که اگر هم مجوز ساخت بگیرد پخش نخواهد شد! اما پاسخ او به این حرفه ااین بوده که اگر کار خوب به دور از دروغ و شعار زدگی باشد، حتما پخش می شود.

سختی انتخاب بازیگر برای سریال راز ناتمام/چهره هایی شبیه با صداسازی سر صحنه

در حال حاضر بخش‌های مربوط دهه‌های 50 و 60 به طور کامل تصویربرداری شده وتولید این مجموعه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امین امانی و نویسندگی جلال‌الدین دری، به روزهای پایانی خود رسیده و گروه این روزها و در لوکیشنی واقع در الهیه مشغول تصویربرداری سکانس‌های مربوط به زمان حال این پروژه تلویزیونی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...