پیش‌بینی قیمت طلا فردا شنبه 6 شهریور


پیش‌بینی قیمت طلا فردا شنبه 6 شهریور

با وجود افزایش قیمت دلار، به دلیل کاهش تقاضا برای خرید، طلا و سکه در بازار ایران گران نشد. تسریع در روند واکسیناسیون جهانی نیز باعث شده طلا در بازارهای جهانی روند کاهشی به خود بگیرد. اما روند قیمت طلا در هفته پیش رو چگونه است؟

به گزارش شهرآرانیوز، در بازار ایران قیمت دلار از طلا پیشی گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت انس جهانی در روز چهارشنبه سوم شهریور ۱۴ دلار کاهش یافت و در بازارهای جهانی با قیمت یک هزار و ۷۹۴ دلار معامله شد. همچنین قیمت طلا و سکه هم ثابت باقی ماند.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا توضیح داد: بعد از تعطیلات و برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی تقاضا برای سکه به شکل عجیبی کاهش یافت. به همین دلیل با افزایش قیمت دلار، طلا و سکه در بازار ایران گران نشده است.

محمد کشتی‌آرای گفت: تقاضا برای خرید طلای آب شده هم وجود ندارد. همین عامل باعث شده حباب سکه به ۶۶۰ هزار تومان برسد.

پیش‌بینی قیمت طلا سخت شد

پیش‌بینی قیمت طلا این بار برای فعالان این بازار هم سخت شده است. فروشندگان طلا می‌گویند متغیرها برای نوسان قیمت طلا زیاد است. به همین دلیل قیمت طلا و سکه قابل پیش‌‎بینی نیست.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا با تائید این خبر گفت: در هفته دوم شهریور ماه بازار طلا همچنان راکد است. معمولا در ماه محرم تقاضا برای خرید طلا کمتر می‌شود. از این‌رو به دلیل نبود تقاضا، نوسان قیمت دلار بر قیمت سکه اثرگذار نیست.

افزایش تولید واکسن طلا را ارزان کرد

قیمت جهانی طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار رسیده بود. اما با افزایش واکسیناسیون و مهار ویروس کرونا در جهان، روند صعودی انس طلا معکوس شد.

سایت اتحادیه طلا به نقل از کارشناسان وال استریت درباره آینده قیمت جهانی طلا نوشته است: «سازمان غذا و داروی آمریکا که دسامبر گذشته اجازه استفاده اضطراری از واکسن فایزر را صادر کرده بود، روز دوشنبه استفاده از این واکسن را برای افراد ۱۶ سال به بالا تایید کرد و امیدها به تسریع روند واکسیناسیون را برانگیخت.» همین مساله باعث شده که طلا در بازارهای جهانی روند کاهشی به خود بگیرد.

سکه و طلا چقدر می‌شود؟

آینده قیمت طلا چه می‌شود؟ مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرج گفت: چنانچه در بازار ایران دلار روند کاهشی بگیرد و از بازار جهانی طلا تبعیت کند، قیمت طلا در هفته دوم شهریور روند ثابت دارد. ممکن است دامنه نوسان‌ها بین پنج تا ۱۰ هزار تومان باشد.

یعنی طلای ۱۸ عیار در محدوده یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان نوسان دارد. همچنین سکه هم در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق