تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم با تجلیل از مادری موفق و فعال فرهنگی


تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم با تجلیل از مادری موفق و فعال فرهنگی

مجید خوبی زاده گفت: طرح سه شنبه های تکریم به صورت مجازی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و با تجلیل از مادری موفق و فعال فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، طرح سه شنبه های تکریم به صورت مجازی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و با تجلیل از مادری موفق و فعال قرآنی برگزار شد.


«مجید خوبی زاده» در این برنامه، با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جایگاه زن مسلمان، گفت: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی‌ های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.


وی تاکید کرد: این سخنان گهر بار رهبری بیانگر این است که یک زن علاوه بر عفیف بودن و انجام وظایف مادری و همسرداری می تواند فعالیت های اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دهد.


خوبی زاده ابراز کرد: در گذشته حضور مادران دارای بیش از ۳ فرزند در اجتماع کمرنگ بود اما امروز شاهد هستیم زنان و دختران در اجتماع و در مساجد مخصوصا در حوزه قرآنی، فرهنگ و هنر انقلابی فعال هستند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: بار مسئولیت تربیت فرزند بر دوش بانوان است، بانوانی که قصد تربیت صحیح فرزند دارد و در کنار آن هم در فعالیت های اجتماعی حضور دارد.


وی یادآور شد: سال گذشته یکی از ویژه برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای اجرا در سطح کانون های فرهنگی هنری، اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با رویکرد تجلیل از نخبگان، فعالان مسجدی و کانونی بود.


خوبی زاده بیان کرد: امسال یک تحول بسیار خوبی در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم ایجاد شده و آنهم تجلیل از مادران و زنان فعال و عضو کانون های مساجد است که در قالب طرح شکوه مادری اجرا می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: از آنجایی که با توجه به شرایط فعلی و محدودیت های کرونایی امکان اجرای این طرح به صورت حضوری نیست بنابراین هر هفته طرح سه شنبه های تکریم با تجلیل از مادران موفق و الگو به صورت مجازی برگزار می شود.


وی ادامه داد: در نظر داریم هر هفته در راستای اجرای این طرح، چهره های جدیدتری با فعالیت های اجتماعی مختلف را به عنوان الگوهای برتر به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی کنیم.


خوبی زاده اظهار کرد: از این طریق قصد داریم به بچه های مسجدی یادآوری کنیم که در کنار مسئولیت تربیت فرزند، فعالیت های اجتماعی یک بانوی مسجدی تا چه اندازه می تواند برای جامعه مثمر ثمر باشد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: هفته گذشته از یک مادر نمونه، مدیر کانون فرهنگی هنری و فعال حوزه قرآن در رودبار جنوب و شهر زهکلوت، تجلیل شد.


وی اضافه کرد: امروز توفیقی شد تا از فریبا شیروانی یکی دیگر از مادران موفق جنوب کرمانی، مدیر کانون فرهنگی هنری علی ابن موسی الرضا (ع) و فعال فرهنگی است.


خوبی زاده تصریح کرد: این بانوی مسجدی در سنگر اصلی جبهه فرهنگی، در حال فعالیت هستند و اگر کسانی که کار فرهنگی در حوزه دین و مذهب و مسجد انجام می دهند متمرکز بر اصل کار شوند قطعا نتیجه مطلوب حاصل می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: شیروانی نمونه بارزی از مادران موفق است که علاوه بر تربیت صحیح فرزندان و همسرداری در اجتماع نیز بانویی برتر است بنابراین تصمیم گرفتیم از این بانوی مسجدی در طرح سه شنبه های تکریم تجلیل کنیم.

اصلی ترین دغدغه ام تربیت صحیح کودکان است



«فریبا شیروانی» در این برنامه، گفت: علی رغم دارا بودن ۴ فرزند اما فعالیت های مسجدی، فرهنگی و اقتصادی بیرون از منزل را همچنان انجام می دهم.


این بانوی مسجدی اظهار کرد: تاکنون در کنار تربیت فرزند و همسرداری در اجتماع فعالیت های قرآنی انجام داده ام و با گروه های جهادی و بسیج در زمینه محرومیت زدایی نیز همکاری داشته ام.


وی در خاتمه عنوان کرد: اصلی ترین دغدغه ام بعد از تربیت صحیح فرزندانم کمک به تربیت صحیح کودکان است و به همین منظور مهدکودک راه اندازی کرده و در راستای تربیت صحیح کودکان می کوشم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا