کم آبی هزار و 500 مگاوات از تولید برق استان اصفهان کاست


کم آبی هزار و 500 مگاوات از تولید برق استان اصفهان کاست

اصفهان- ایرنا- سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: کم آبی و محدودیت‌های آن سبب شد تا هزار و 500 مگاوات از تولید برق این منطقه در فصل گرم سال کاسته شود.

محمدرضا نوحی روز شنبه به ایرنا گفت که برق تولیدی استان اصفهان ۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات درحالت مطلوب و بدون محدودیت‌ است که در نیروگاه های بخاری،ذوب آهن و فولاد مبارکه و استفاده کامل از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی در اختیار شرکت برق منطقه‌ای تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تابستان امسال نیروگاه سد زاینده رود که ظرفیت اسمی آن ۵۵.۵ مگاوات است به طور میانگین بیشتر از ۳۰ مگاوات برق تولید نکرد و نیروگاه کارون ۴ در بیشتر روزهای تابستان امسال تنها ۲۵۰ مگاوات تولید برق داشت.

نوحی گفت: در چند روز اخیر تولید برق نیروگاه کارون ۴ به صفر رسید در صورتی‌که ظرفیت واقعی آن در صورت کارکرد کامل هزار مگاوات است.

وی یادآور شد: در کنار نیروگاه‌های برق آبی یاد شده، نیروگاه برق آبی کوهرنگ که ظرفیت آن ۳۹ مگاوات است از مدار تولید خارج است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تصریح کرد: نیروگاه بُخاری اصفهان واقع در دُرچه با ظرفیت ۸۳۵ مگاوات نیازمند آب است که به علت محدودیت آبی تنها ۳۹۹ مگاوات برق تولید می‌کند.

شرکت برق منطقه اصفهان، متولی تامین و توزیع برق این استان و چهارمحال و بختیاری است.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

شهرستان اصفهان دارای یک میلیون و ۱۷۲ هزار مشترک برق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»