صندوق بازنشستگی خراسان شمالی 220 میلیارد ریال وام پرداخت کرد


صندوق بازنشستگی خراسان شمالی 220 میلیارد ریال وام پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت:  این صندوق در سال جاری 2 هزار و 200 فقره وام ضروری قرض‌الحسنه به مبلغ 220 میلیارد ریال به بازنشستگان این استان پرداخت کرد.

رضا فیضی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مجموع سهمیه استان در زمینه ارایه تسهیلات قرض الحسنه ماهانه حدود ۳۷۰ فقره است، اظهار داشت: سهمیه استان همچنین برای پرداخت وام ضروری در ماه ۳۵۰ فقره است که بازنشستگان برای دریافت آن ثبت نام می کنند.

وی مبلغ وام ضروری را ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بازپرداخت وام سه ساله است، هم اینک تلاش می کنیم تا از آبان ماه مبلغ وام را از ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش دهیم.

فیضی نژاد اظهار داشت: علاوه بر این وام ضروری بازشستگانی که برای ازدواج فرزندان، هزینه های دارو و بیماری، خرید لوازم خانگی، تحصیل فرزندان و یا سایر موارد مشکل داشته باشند وام هایی در قالب طرح های مختلف برای آنان در نظر گرفته شده است که می توانند استفاده کنند.

وی یکی از تقاضاهای بازنشستگان را پرداخت وام های قرض الحسنه دانست و افزود: بعد از پرداخت یک فقره وام باید دست کم از مدت آن دو سال بگذرد تا وام جدید به آنان تعلق گیرد، اما در صورت نیاز ضروری به ویژه در مورد بیماری ها تسهیلات در اختیار آنان می گذاریم.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی با بیان اینکه باید دقت کنیم تا بازنشستگان را بدهکار نیز نکنیم اظهار داشت: بازنشستگانی در سنینی هستند که فرزندان جوان در شرف ازدواج دارند که هزینه های زندگی آنان افزایش پیدا می کند اگر وام های بیشتری نیز در اختیارشان قرار دهیم تمام حقوقشان صرف پرداخت قسط می شود.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۳۷۴ بازنشسته عضو این صندوق هستند که با اجرای قانون همسان‌سازی حقوق، ماهانه هم اینک ۹۰۰ میلیارد ریال حقوق دریافت می‌کنند.

فیضی نژاد با بیان اینکه ۶۷ درصد اعضای این صندوق مرد و ۳۳ درصد زن هستند، افزود: متوسط حقوق پرداختی بازنشستگان از ۳۴ هزار ریال به ۷۲ هزار ریال رسیده است و در نظام پرداختی تحولی ایجاد شده است اما با این وجود مشکلات اقتصادی زیادی سر راه بازنشستگان وجود دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا