امیدآفرینی و حمایت و همراهی از دولت سیزدهم نیاز ضروری جامعه


امیدآفرینی و حمایت و همراهی از دولت سیزدهم نیاز ضروری جامعه

گرگان- ایرنا - دولت سیزدهم در حالی سکان مدیریت اجرایی را بدست گرفت که کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است، حمایت و همراهی مردم و روحیه امید و امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی مهمترین نیاز ضروری شرایط کنونی است تا با تلاش جهادی دولتمردان از گردنه چالشها عبور کرد.

به گزارش ایرنا، کابینه دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه هفته گذشته شکل گرفت و با رای نمایندگان مجلس و اعتماد به قاطبه وزرای پیشنهادی برگ زرینی دیگری بر افتخارات جمهوری اسلامی رقم خورده است.

وزرای انتصابی آیت الله رییسی به طور عمده جوان، دارای روحیه انقلابی و متخصص در حوزه کاری خود هستند، سوابق این افراد نشان می‌دهد دارای شایستگی‌های لازم برای وزارتخانه‌های مربوط هستند، افرادی که به وزارت رسیدند بی‌حاشیه و بدون برچسب‌ سیاسی هستند و می‌توان گفت وزیران پیشنهادی از توانمندترین کابینه های پس از انقلاب هستند که توانایی اداره و حل و فصل مشکلات جامعه در آنها دیده می شود، کابینه ای جهادی که می تواند با تزریق امید به جامعه و عملکرد انقلابی، همراهی و حمایت مردم را به عنوان اصلی ترین عنصر ثبات، امنیت و توسعه، روزهای روشن تری برای تاریخ ایران اسلامی رقم بزنند.

به اعتقاد کارشناسان اکنون تزریق امید در جامعه، در همه ارکان، سطوح و لایه‌های جامعه بسیار ضروری است و- مردم با داشتن این گل واژه موفقیت از یک سو بهتر می‌توانند برای پیشبرد امور حکومت و خود گام بردارند و از سویی همراهی بهتری با ارکان دولت مردمی سیزدهم در تحقق امور و طرح‌ها و در مجموع رفع چالشهای فرارو خواهند داشت.

جامعه امیدوار به جلو می‌نگرد و آینده را روشنتر از حال می‌بیند و بر این اساس امید بزرگترین سرمایه اجتماعی یک ملت است که به آن می‌بالد، بنابراین با تلاش جهادی که آیت الله رییسی رییس جمهوری مردمی و محبوب ایران اسلامی که برای کشور ترسیم کردند به طور قطع با همدلی و وحدت می‌توان از وضع کنونی به آینده بهتری دست یافت.

شماری از صاحب‌نظران عرصه سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی استان گلستان معتقدند که لازمه رشد و پیشرفت و رفع مشکلات موجود کشور علاوه بر برنامه ریزی اصولی و حمایت از دولت مردمی، تزریق امید و نشاط و به نوعی امیدآفرینی در جامعه است.

مردم براین اعتقادند که مدیران دولت جدید می توانند با تکیه بر نیرو های بومی و جهادی و با خوداتکایی به توان داخلی توسعه را محقق کنند، امری ضروری که با خلق امید از سوی مدیران و حمایت و همراهی مردم محقق می شود.

آمار بالای بیکاری، چالش های فراوان درحوزه صنایع و معادن، ضعف های زیر ساختی در بخش حامل های انرژی (ضعف های ساختاری در تامین آب آشامیدنی و برق و ...) و سرانه درآمدی اندک و محیط زیست و منابع طبیعی از جمله کمبودها و مشکلات مردم در شرایط اکنون است.

امیدآفرینی و حمایت و همراهی از دولت سیزدهم نیاز ضروری جامعه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اصلی ترین رویکردهایی که در جلسه تنفیذ رییس جمهوری از سوی رهبر انقلاب به آن اشاره شده است مقوله مردمی بودن دولت و کابینه جدید است.

عباسعلی گرزین افزود: هرچند مدیران، وزرا و رییس جمهور می توانند با اتکا به هزاران کارشناس دستگاه های اجرایی از وضعیت کشور، کمبود ها و کاستی های مطلع شوند اما در بین مردم بودن، در کنار مردم بودن مقوله متفاوتی است.

وی گفت: مردم باید این مقوله را درک کنند که مدیران و مسوولان از جنس خودشان و در کنار خودشان هستند با حضور در بین مردم ، اعتماد و امید عمومی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد:‌ دولت جدید نشان داد که در این مسیر حرکت می کند به عنوان نمونه شب پس از رای اعتماد برخی وزرا کار خود را شروع کردند و صبح بعد هم با حضور در جلسه هیات دولت نشان داند که کابینه جدید عزم کار و گره گشایی و حرکت جهادی دارند.

گرزین ادامه داد :‌حضور بامداد روز جمعه آقای رییس جمهور در خوزستان بیانگر اراده جدی رییس دولت سیزدهم برای مردمی بودن و در بین مردم بودن است.

وی اضافه کرد:‌ دولت جدید بر اساس ساز و کاری که ترسیم کرده است در حال جمع آوری و احصا مشکلات و دغدغه های جامعه از طریق نظرات خود مردم است. ایجاد سامانه های نظر سنجی و دریافت مشکلات و تنگناهای جامعه از سوی مردم روشی اثرگذار است که منشا در سالها تجربه مردم دارد.

گرزین گفت : دولتمردان در حل مشکلات و طرح برنامه های جدید باید اسناد بالادستی کشور را مد نظر قرار دهند. اسناد بالادستی کشور نتیجه هزاران ساعت مطالعه و کارشناسی است که ضرورت دارد به عنوان محوری اثرگذر در برنامه های دولتمردان لحاظ شود.

گرزین خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که باید با قید فوریت به آن پرداخته شود بحث مهار و کنترل کروناست. مردم از وضعیت به وجود آمده در مقوله کرونا خرسند نیستند باید با افزایش واکسیناسیون و تمهیدات ضروری در بخش دارو و درمان به سراغ مدیریت عاجل کرونا برویم.

امیدآفرینی و حمایت و همراهی از دولت سیزدهم نیاز ضروری جامعه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت : اشتغال پایدار از اصلی ترین دغدغه های مردم است که دولتمردان باید با استفاده از فرصت های موجود و پتانسیل های هر منطقه هر چه سریعتر به سراغ رفع آن بروند.

وی گفت : به عنوان نمونه استان گلستان از مواهب ارزشمندی مانند جنگل دریا و هزاران هکتار اراضی با کیفیت برخوردار است که هر یک از این مباحث ظرفیت ایجاد هزاران شغل پایدار را دارا هستند.

گرزین ادامه داد : هر چند مردم انتظار ندارند که مشکلات آنها در یک هفته یا یک ماه حل شود اما باید تکاپو و تلاش مدیران را مشاهده کنند. مدیران باید با حضور در بین مردم ، نوای تلاش را در جامعه طنین انداز کنند. باید نوای اشتغال و نمای حرکت جهادی در اقصی نقاط کشور مشاهده شود .

عضو خانه احزاب استان گلستان به خبرنگار ایرنا گفت:‌ دولت انقلابی آیت الله سید ابراهیم رییسی در آغاز کار خود با مشکلاتی مثل بدهی دولت‌های قبلی و ساماندهی مشکلات ناشی از بحران کرونا مواجه است اما وزرای این دولت نشان دادند که از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده می کنند.

عزم دولت برای خدمت به مردم جدی است

صاحب حجتی افزود : اینکه وزیری پس از چند دقیقه پس از رای اعتماد پشت میزش حاضر و مشغول خدمت است یعنی اینکه عزم دولتمردان برای خدمت جزم و اراده آنها جدی است

حجتی ادامه داد: بخشی از چالش های کشور به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان و بخشی به دلیل سوء مدیریت در دولت قبل است ، انشاالله در گام نخست، با تکیه بر توان مدیران جوان و جهادی و استفاده از ظرفیت همه نخبگان مشکلاتی همچون بازار آشفته ارز و سکه و ضعف های ساختاری نظام توزیع و دغدغه های معیشتی مردم برطرف شود.

وی افزود : دغدغه دیگری که فراروی دولت است مقوله کروناست که با همراهی وزارت امور خارجه ، هلال احمر و تلاش مضاعف وزارت بهداشت به زودی مدیریت کرونا جدی تر خواهد شد و بنا به وعده وزیر تا دهه فجر، همه مردم واجد شرایط در 2 نوبت واکسینه خواهند شد.

همراهی عمومی از دولت اجتناب ناپذیر است

عضو خانه احزاب استان گلستان افزود: مردم خوب می دانند که حل برخی از مشکلات کشور نیازمند زمان است لذا همراهی عمومی از دولت و حمایت از خدمتگزاران کشور در این کوتاه مدت ضرورتی انکارناپذیر است یعنی باید فرصت داده شود تا این گره ها حل شود.

وی گفت : مردم هم وظیفه دارند با اجتناب از سیره زندگی غربی، با رعایت الگوی زندگی متناسب با آموزه های اسلامی بسیاری از چالش های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را برطرف کنند.

یوسف قزل یکی از فعالان اقتصادی گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون در بخش اقتصادی کشور برخی مشکلات و چالش ها بخاطر تحریم ایجاد شده است که نجات دهنده آن بخش خصوصی است که به حمایت دولت نیاز دارد.

وی گفت: در زمان حاضر پروژه های بسیاری نیمه کاره هستند که برای ساماندهی آنها نیازمند استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم یعنی دولت با جلب اعتماد بخش خصوصی و همراهی ما فعالان اقتصادی می تواند گشایش های مهمی خلق کند.

به گفته قزل مشارکت بخش خصوصی در پروژه های اساسی دولت اجازه افزایش بیکاری و تعطیلی کارگاه های خرد را می گیرد، اگر بخش خصوصی در میدان باشد، چالش های اقتصادی نمود کمتری خواهد داشت و مردم به عنوان اصلی ترین مولفه های رونق اقتصای پای کار خواهند ماند.

قزل گفت : جلب اعتماد سرمایه گذراران کار سختی نیست، حذف بخشنامه‌های متعدد، اتخاذ سیاست‌های ارزی واحد باید اصلی ترین روش در دولت سیزدهم است تا سرمایه گذراران در میدان تلاش باقی بمانند و این همراهی بخش خصوصی درمان مشکلات کشور است.

امیدآفرینی و حمایت و همراهی از دولت سیزدهم نیاز ضروری جامعه

قزل گفت : گلستان یک استان مرزی بوده و باید شرایط بین‌المللی ایجاد شود تا بتوانیم به توسعه صادرات و ارزآوری کمک کنیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: با توجه به نگاه آیت الله رئیسی به شرایط اقتصادی کشور، باید تعاملات بین المللی به سمت و سویی برود تا از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرده و محدود به عراق، افغانستان و چند کشور دیگر نباشیم.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شرایط اقتصادی سختی بر پیکر جامعه حاکم است و مردم منتظر هستند تا با آغاز دولت جدید چالش های فراروی استان برطرف یا کاهش یابد.

برای موفقیت دولت نیازمند همراهی مردم هستیم

عبدالجلال ایری افزود: برای موفقیت بیشتر دولت نیازمند همراهی و حمایت مردم از برنامه های دولت هستیم یعنی همانطور که با حضور در پای صندوق های رای به برنامه های این دولت نظر مثبت دادند باید در میدان عمل نیز از این دولت حمایت کنند و مهمترین حمایت همراهی با دولت است.

وی گفت : بر اساس مذاکرات و وعده هایی که برخی از وزرای پیشنهادی مانند وزرای اقتصاد و دارایی، صنایع معدن و کشاورزی مطرح کردند شاهد گره گشایی در کوتاه مدت خواهیم بود.

جامعه نیازمند امید و نشاط است

به تاکید وی جامعه نیازمند امید و نشاط است باید آسیب های وارده به اعتماد عمومی جبران شود، از سوی دیگر همراهی و وحمایت از دولت نیز عنصری موثر در موفقیت برنامه های ترسیمی محسوب می شود.

ایری ادامه داد: تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و چالش های پیش آمده در حوزه تامین نیازمندی ها و مایحتاج مردم ، رویکرد کلی به خدمتگزاران را خدشه دار کرده است.

مشکلات با اتکا به توان داخلی قابل حل است

نماینده حوزه غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتکا به توان داخلی تنها راه برون رفت از مشکلات کشور است که با توجه به شعار محوری دولت سیزدهم انتظار است تا هر چه سریعتر مردم به آرامش نسبی دست یابند.

ایری ادامه داد:‌ تنگناها و مشکلات گلستان قابل حل شدن است . با رفع موانع و اجرای پروژه هایی مانند طرح گردشگری آشوراده ،زهکشی اراضی زراعی باید عایدی مردم افزایش یابد. مردم و گلستانی ها انتظار دارند در این دولت با همت مدیران جهادی تنگناها کاهش یابد و این امر با شعار محقق نمی شود بلکه باید مدیران چکمه پوش وارد گود شوند.

راهبردهای دولت راهگشای مشکلات جامعه است

نماینده مردم گنبدکاووس هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که وزرای آیت الله رییسی چهار رویکرد کارآمدی، فساد ستیزی، داشتن روحیه انقلابی و جهادی را دارا هستند که راهگشای مشکلات جامعه است.

امان قلیچ شادمهر افزود : مشکلاتی معیشتی و اقتصادی که مردم با آن مواجه‌اند، اجازه اشتباه یا آزمون و خطا را به مجموعه دولت نمی دهد. وزرا و مدیرانی میانی انتصابی باید افزایش اعتماد عمومی را به عنوان نخستین وظیفه در دولت جدید در دستور کار قرار دهند.

لزوم افزایش اعتماد عمومی

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ساختن ایرانی قوی و رفع مشکلات کشور باید مردم هم وارد گود شوند. به زبان ساده ترآنکه هر تلاشی برای موفقیت در کشور نیاز به پشتیبانی مردم دارد .

شادمهر گفت :‌ با تزریق امید و نشاط به جامعه تنگناهای استان قابل حل شدن است چاره ای به جز افزایش اعتماد عمومی نداریم. مردم بارها و بارها اثبات کردند که پای نظام ایستاده اند و هزنیه های بسیار را متحمل شده اند.

نماینده مردم گنبددر مجلس شورای اسلامی ادامه داد :‌ ما به عنوان مدیران کشور وظیفه داریم تا مطالبات مردم را اجرایی کنیم. موضوعاتی مانند مسیر ریلی گرگان – مشهد و پتروشیمی گرگان موضوعاتی غیر قابل حل نیستند بلکه می توان با اهتمام و برنامه ریزی دقیق این آرزوی دیرینه مرددم محقق شوند.

به گزارش ایرنا ، بسیاری از صاحب نظران براین اعتقادند آیت الله رئیسی اولین رئیسی‌ جمهور بعد از انقلاب است که با این میزان مشکلات مواجه است و به جرائت می‌توان گفت که هیچ رئیس‌ جمهوری چنین سختی‌های متعدد را در مقابل خود ندیده است.

اکنون مشاهده می‌کنیم که تورم به ۵۰ درصد رسیده است، رشد نقدینگی بی‌سابقه‌ای را داریم، ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است و دولت کسری شدید بودجه دارد. این فقط در حوزه اقتصادی است و در عرصه سیاست خارجی هم شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران وضع شد، تحریم‌هایی که هیچ کشوری در طول تاریخ از نظر کیفیت و کمیت تجربه نکرده است.

به تاکید کارشناسان برای عبور از این گذرگاه سخت اولین راهبرد همراه ساختن مردم و جلب اعتماد عمومی است که در کنار فعالیت های جهادی و شبانه روزی مدیران دولت مردمی سیزدهم بتوان روزهای درخشان تری را برای کشور رقم زد که این دولت به طور قطع با تدبیر و برنامه ریزی اصولی چالشهای کشور را برطرف خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل