بانوان ابرکوه 2 تخته فرش دستباف به حرم امام حسین(ع) در عراق اهدا کردند


بانوان ابرکوه 2 تخته فرش دستباف به حرم امام حسین(ع) در عراق اهدا کردند

یزد - ایرنا - مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات ابرکوه گفت: حدود 70 نفر از بانوان هنرمند این شهرستان 2 تخته فرش دستباف به ارزش 500 میلیون ریال تولید و برای استفاده در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا اهدا کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روزشنبه در حاشیه اهدای این ۲ تخته فرش به خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با دهه نخست ماه محرم کار بافت این فرش ها به متراژ ۱۸ مترمربع در پایگاه امامت مسجد کوثر و محله نبادان ابرکوه پایان یافت .

امام جمعه ابرکوه با قدردانی از خواهران هنرمند در بافت فرش های اهدایی به عتبات عالیات در عراق افزود: هم اکنون در این شهرستان ۱۰ تخته فرش به متراژ ۱۱۰ مترمربع در حال بافت است.

حسینی با اشاره به استفبال زنان هنرمند ابرکوه در بافت فرش های اصیل ایرانی تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات استان یزد تلاش دارد، تعداد کارگاه های بافت فرش دستباف را در شهر و روستاهای ابرکوه افزایش دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه از افرادی که ارثیه ای از متوفی باقی مانده و یا از نظر مالی متمکن هستند خواست برای توسعه و ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا و خرید خشت طلای گنبد سومین امام شیعیان در عراق کمک ها و هدایای خود را به ستاد عتبات عالیات مستقر در دفتر امام جمعه ابرکوه تحویل دهند .

در چهار سال اخیر ۳۰ تخته فرش دستباف در شهرها و روستاهای شهرستان ابرکوه از سوی تعدادی از بانوان هنرمند برای اهدا به عتبات عالیات تولید شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس