تزریق آب مقطر به عنوان واکسن کرونا در ازای دریافت 13 میلیون تومان


تزریق آب مقطر به عنوان واکسن کرونا در ازای دریافت 13 میلیون تومان

تهران- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: پرستار جوانی که به جای واکسن کرونا آب مقطر تزریق می کرد و بابت این تزریق 13 میلیون تومان دریافت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار "علیرضا لطفی" گفت: به دنبال وصول اخبار مردمی مبنی بر اینکه فردی اقدام به تزریق و فروش واکسن کرونا در ازای مبلغ ۱۳ میلیون تومان کرده است، کاراگاهان اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی فاتب تحقیقات میدانی خود را آغاز و شخص مورد نظر به نام "پدرام" را که پرستار یکی از بیمارستان‌های پایتخت است، شناسایی کردند.

به گفته وی، در بازرسی از منزل متهم مقادیری ویال واکسن کرونا با برندهای مختلف اعم از اسپوتنیک وی، آسترازنکا و مهر جعلی پزشک و کارت جعلی تزریق واکسن کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم جوان اذعان داشت، چند وقتی است به دلیل نیاز مالی تصمیم به این کار گرفتم. محتویات داخل ویال آب مقطر بوده و برچسب ویال‌ها را نیز به چاپخانه سفارش داده‌ام.

لطفی خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری متهم و کشف مقادیر واکسن تقلبی، تحقیقات پلیسی در راستای دستگیری همدستان احتمالی و مرکز چاپ برچسب‌ها توسط کاراگاهان‌ اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

تزریق آب مقطر به عنوان واکسن کرونا در ازای دریافت 13 میلیون تومان

کلاهبرداران "رسید ساز" جعلی بازداشت شدند

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مدتی قبل مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۷ تهران از سرقت تلفن همراهش اعلام شکایت کرد و پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی‌پور" افزود: شاکی در تحقیقات گفت، تلفن همراهم را در سایت معتبری برای فروش گذاشته بودم که مرد جوانی با من تماس گرفت و خواستار تلفن همراهم شد. آدرس منزل را به او دادم و مرد جوان سوار بر خودرویی به مقابل خانه‌ام آمد و پس از صحبت بر سر قیمت، بعد از چند دقیقه با برگه واریز وجه به آمد؛ پیامکی از بانک برایم نیامد که نشان دهد پول واریز شده اما او گفت به خاطر تعطیلی پیامک نمی‌آید.

وی به نقل از شاکی ادامه داد: ساعتی بعد پیامک خرید که برایم آمد متوجه شدم هیچ پولی به حساب واریز نشده و به این طریق گوشی تلفن همراهم سرقت شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران توضیح داد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در تمامی پرونده‌ها، متهمان در سایت‌های آگهی فروش با فروشندگان قرار ملاقات حضوری در روزهای تعطیل یا ساعات بعد از ساعات اداری گذاشته و با اکیپ سه یا چهار نفری به محل قرار می‌رفتند.

وی خاطرنشان کرد: سارقان پس از توافق قیمت، از فروشنده نشانی نزدیک‌ترین عابر بانک را می‌پرسیدند و پس از آن از زباله‌های عابر بانک یک نمونه رسید بانکی برداشته و با دستگاه قبض‌زنی که همراه داشتند یک قبض جدید با مشخصات لازم تهیه و چاپ می‌کردند.

این مقام انتظامی گفت: دقایقی بعد متهمان مجدد درب منزل فروشنده حاضر و رسید جعلی را ارائه می‌کردند و با توجه به اینکه فروشنده منتظر پیامک بانکی خود می‌شد با عنوان این که پیام‌های بانکی در این ساعت گاهی دیر میاد و باتوجه به رسید بانکی، فروشنده کالا را تحویل آن‌ها می‌داد. متهمان نیز بعد از سرقت کالا، چند روز بعد همان کالا را در فضای مجازی با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رساندند.

تقی‌پور اظهار داشت: با برملا شدن این موضوع، کارآگاهان اداره ۱۴ با انجام تحقیقات پلیسی مخفیگاه تبهکاران را در محدوده "جنوب تهران" شناسایی و دستگیرشان کردند.

به گفته وی، در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی از اموال سرقتی، یک دستگاه قبض‌زنی و تعدادی سیم کارت کشف شد. تحقیقات در خصوص شناسایی سایر مال‌باختگان احتمالی این پرونده از سوی کاراگاهان پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

تزریق آب مقطر به عنوان واکسن کرونا در ازای دریافت 13 میلیون تومان

کشف ۸۰ فقره جیب‌بری در خیابان‌های "مولوی" و "ولیعصر" تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: به دنبال شکایت‌های سریالی شهروندان از سارقان جیب‌بر در محدوده‌های بی. آر. تی خیابان "ولیعصر" و خیابان "مولوی" و ایستگاه متروها، کارآگاهان اداره هفدهم این پلیس سرکرده باند که مردی ۳۰ ساله بود را شناسایی کردند.

سردار "علیرضا لطفی" افزود: سایر اعضای این باند، هفت مرد و یک زن نیز شناسایی و در چندین عملیات همزمان پلیسی سارقان در مخفیگاهشان در محدوده استان "البرز" دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه از مخفیگاه متهمان ۴۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد، گفت: متهمان با همکاری یکدیگر در تیم‌های پنج نفره با هل دادن مسافران از آنان سرقت می‌کردند.

وی اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران به فروش گوشی‌های سرقتی به مالخران اعتراف کرده و اذعان داشتند این گوشی‌ها پس از بسته‌بندی جدید به سایر کشورهای همسایه انتقال یافته است.

لطفی یادآور شد: دستگیری مالخران و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

دستگیری ۱۰۲ سارق پایتخت در مرداد ماه ۱۴۰۰

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت با اشاره به عملکرد واحدهای گشت انتظامی در مرداد ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد: ۱۰۲ سارق زورگیر، خودرو، موتور سیکلت و موبایل و کیف‌قاپ دستگیر و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری‌ها شده‌اند.

سرهنگ "سلمان آدینه وند" افزود: در ماموریت‌های مذکور، ۷۴ دستگاه خودرو و ۲۱ دستگاه موتور مسروقه کشف و ۸۴ دستگاه وسیله نقلیه تحت تعقیب شناسایی شد. همچنین ۱۳۰ خودرو و موتور توقیف و برای سیر مراحل قانونی تحویل پارکینگ شدند.

به گفته این مقام انتظامی، برای ۹۰ نفر مظنون نیز تشکیل پرونده شد.

وی اعلام کرد: واحدهای گشت انتظامی در ماه گذشت موفق به کشف ۵۶۱ گرم انواع مواد مخدر شدند و متهمان به همراه مواد مخدر کشف شده در اختیار پلیس‌های تخصصی قرار گرفتند.

کشف ۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در تهران

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت بیان داشت: با اعلام گزارشاتی مبنی بر حمل و نگهداری سلاح جنگی توسط فردی در حوالی محله "دلاوران"، ماموران پس از آن‌که دریافتند متهم با جاساز کردن سلاح جنگی در مخفیگاهش اقدام به حمل و نگهداری آن می‌کند او را دستگیر و به این پایگاه منتقل کردند.

سرهنگ "صادق قره باقری" ادامه داد: در بازررسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۲۹ عدد فشنگ، ۲۰۰ عدد ساچمه و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

کلاهبرداری میلیاردی با اپلیکیشن رسیدساز

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد در زمینه فروش کنسول‌های بازی به صورت حضوری و غیرحضوری در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم فعالیت دارد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" افزود: شاکی در ادامه گفت، چند روز قبل فردی خوش صحبت برای خرید کنسول بازی تماس گرفت و پس از توافق ابتدایی و اخذ آدرس به همراه فردی که وی را برادر خود معرفی کرد به درب فروشگاه مراجعه و پس از مشاهده دستگاه‌ها و توافق نهایی با این بهانه که کارت بانکی خود را نیاورده و می‌تواند به صورت اینترنتی انتقال وجه را انجام دهد.

وی به نقل از شاکی ادامه داد: خریدار مذکور اطلاعات حساب بانکی‌ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش ۲ دستگاه کنسول را به همراه فاکتور خرید به وی تحویل دادم و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبرداری شدم.

این مقام سایبری اظهار داشت: تعداد دیگری از شهروندان هم‌صنف شاکی نیز در همین رابطه به این پلیس مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهمان همه این افراد مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به حساب خود و صرفاً با مشاهده مشخصات خود در صفحه نمایشگر تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرمان کردند که در نهایت به کلاهبرداری ختم شده است.

گودرزی بیان داشت: ماموران ما این شیادان را در حالی که مشغول کلاهبرداری از یکی دیگر از شهروندان بودند دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرده و اظهار داشتند پس از جلب اعتماد فروشنده با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان داده و با بهانه هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می‌شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه هر ۲ متهم این پرونده در مجموع حدود ۷۰۰ میلیون تومان از بیش از ۱۵ نفر از شهروندان کلاهبردار کرده بودند، توصیه کرد: فروشندگان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: پیامک ارسالی باید از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کشف ۲۴ هزار عدد داروی قاچاق در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش داروهای قاچاق در غرب تهران مطلع و تحقیقات تخصصی خود را در این زمینه آغاز کردند.

سرهنگ " علی ولی پور گودرزی" ادامه داد: ماموران محل دپو داروهای قاچاق را در منزل مسکونی متهم در محدوده " بلوار فردوس" شناسایی و او را دستگیر کردند.

وی گفت: ۲۴ هزار و ۷۸۹ عدد داروی قاچاق کشف شد و کارشناسان ارزش داروهای مکشوفه را بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری آگهی‌های جعلی هشدار داد

پلیس فتا تهران بزرگ هشدار داد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است لذا شهروندان باید مراقب باشند در دام تبلیغات اغواکننده گرفتار نشوند.

همچنین برای جلوگیری از این کلاهبرداری لازم است تا کاربران پیش از رویت و اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند. و علاوه بر اطمینان از صحت هویت فرد آگهی‌دهنده، از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خرید کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان