اعتراف آژانس های فدرال به استفاده از فناوری تشخیص چهره


اعتراف آژانس های فدرال به استفاده از فناوری تشخیص چهره

چندین دستگاه دولتی، از جمله وزارت دادگستری، نیروی هوایی و اداره مهاجرت و گمرک، به استفاده از فناوری Clearview AI اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، چندین آژانس فدرال در حال استفاده از تشخیص چهره هستند و این امر، علی‌رغم نگرانی‌های فزاینده، می‌تواند منجر به شناسایی‌های جعلی و دستگیری‌های اشتباه شود.

دفتر پاسخگویی دولت در گزارش جدیدی فاش کرده است که ۱۰ آژانس فدرال در حال برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از فناوری تشخیص چهره هستند. در یک نظرسنجی، ۲۴ آژانس فدرال در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره به GAO گفتند که قصد دارند تا سال مالی ۲۰۲۳ در بخش‌های کشاورزی، تجارت، دفاع، امنیت داخلی، بهداشت و خدمات انسانی، داخلی، دادگستری، ایالتی، خزانه داری و امور کهنه سربازان، در مناطق بیشتری از فناوری تشخیص چهره استفاده کنند. اکنون تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌ها از آن برای ردیابی افراد و بررسی جرم استفاده می‌کنند.

علی‌رغم فشار‌های قوی برای استفاده نکردن از سیستم‌های تشخیص چهره، آژانس‌ها در حال برنامه ریزی برای توسعه آن هستند. البته آن‌ها هنوز دقیق نیستند و در گذشته منجر به دستگیری‌های اشتباه شده اند.

اعتراف آژانس های فدرال به استفاده از فناوری تشخیص چهره

رسوایی استفاده از فناوری تشخیص چهره

در دیترویت، استفاده از این فناوری در سال گذشته منجر به دستگیری اشتباه دو مرد شد که هر دو سیاه پوست بودند. به همین دلیل ایالت‌های ماساچوست، مین و ویرجینیا پلیس را از استفاده از تشخیص چهره منع کردند. در همان زمان، چندین شهر در سراسر ایالات متحده، از جمله پورتلند و اورگان نیز استفاده از آن‌ها را محدود کرده بودند. با این حال، گزارش GAO اشاره کرد که "پیشرفت‌های اخیر در فناوری تشخیص چهره، دقت و کاربرد آن را افزایش داده است. "

همچنین ده نفر از پاسخ دهندگان به نظرسنجی GAO همچنین اعلام کردند که در تحقیق و توسعه فناوری تشخیص چهره مشارکت داشته اند. به عنوان مثال، آن‌ها در حال بررسی توانایی این فناوری برای شناسایی افرادی هستند که ماسک می‌زنند و دستکاری تصویر را تشخیص می‌دهند. علاوه بر این، چندین آژانس، از جمله وزارت دادگستری، نیروی هوایی و اداره مهاجرت و گمرک، به استفاده از فناوری Clearview AI اعتراف کردند.

بیشتر بخوانید

نشست اضطراری جو بایدن با مدیران اپل، آمازون و مایکروسافت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس