افتتاح شرکت اکسیر دانه زاگرس دورود / تولید سالانه 20 هزار تن محصولات آبزی


افتتاح شرکت اکسیر دانه زاگرس دورود / تولید سالانه 20 هزار تن محصولات آبزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : یکی از راه‌های برون رفت از اقتصاد تک محصولی توسعه صنعت آبزی پروری است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم در آئین افتتاح شرکت اکسیر دانه زاگرس تولید کننده خوراک آبزیان خاطر نشان کرد:سالانه حدود ۳۰ هزار تن انواع آبزی‌ شامل ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری در لرستان تولید می شود که می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار ایفاء کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه پروژه‌ ای که امروز به بهره‌برداری رسید چنانچه ظرفیت این کارگاه به صورت کامل باشد حدود ۲۰ الی‌۳۰ هزار تن در سال می‌تواند تولید داشته باشد ،گفت: در شرایط موجود ۷۰ درصد خوراک آبزیان مورد نیاز استان را تامین می کند.

وی تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ نفر در این پروژه به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند حجم سرمایه‌گذاری آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۸ هزار ۸۰۰ متر مربع اجرایی شده است.

وی تاکید کرد:یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصاد تک محصولی توسعه صنعت آبزی پروری است خصوصاً ماهیان خاویاری است که در آینده هم بنا داریم ظرفیت ۵ هزار تنی در شهرستان رومشکان ایجاد کنیم.

دکتر حسنی مقدم با تاکید بر اینکه هر آنچه توان داشته باشیم در راستای حمایت از صنعت آبزی پروری به کار خواهیم بست،گفت: آبزی پروری توسعه اقتصادی کشور را شکوفا خواهد کرد، لذا بایستی به طور جد کمک و حمایت داشته باشیم.

در مراسم افتتاح این شرکت که بمناسبت پنجمین روز از هفته دولت انجام شد دکتر عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان،دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مهندس دریکوند، فرماندار شهرستان دورود وجمعی از مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند.

48

کد خبر 1549415

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان