مکرون: تصمیم آمریکا هرچه باشد، ما در بغداد می‌مانیم / با طالبان در حال مذاکره درباره افغانستان هستیم


مکرون: تصمیم آمریکا هرچه باشد، ما در بغداد می‌مانیم / با طالبان در حال مذاکره درباره افغانستان هستیم

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی درباره تحولات کنونی افغانستان و حضور نیروهای فرانسوی در بغداد سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در کنفرانس همکاری و شراکت امروز (شنبه) در بغداد، پایتخت عراق، نسبت به تحولات کنونی افغانستان واکنش نشان داد و از تداوم حضور نیرو‌های فرانسوی در عراق گفت.

مکرون در بخشی از سخنانش گفت: «برای ما فرقی ندارد آمریکا چه تصمیمی داشته باشد، فرانسه در عراق می‌ماند تا به مبارزه با تروریسم ادامه دهد، ما این کار را تا زمانی که دولت عراق بخواهد انجام می‌دهیم.»

او در بخشی دیگر درباره تحولات کنونی افغانستان و کنترل گروه طالبان بر کابل نیز سخن گفت.

مکرون در این بخش از صحبت‌هایش گفت: «فرانسه در حال رایزنی با طالبان برای عملیات بشردوستانه است. با طالبان مذاکراتی داریم تا مطمئن شویم این گروه از زنان و مردان افغان که در معرض خطر هستند محافظت خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت: «فرانسه تاکنون ۲ هزار و ۸۳۴ نفر را از افغانستان خارج کرده است که این شامل ۱۴۲ فرانسوی، ۱۷ اروپایی و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ افغان می‌شود که از تاریخ ۱۷ اوت (دو روز پس آنکه طالبان کنترل کابل را در دست گرفت) خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کرد.»

ساعاتی پیش وزارت امور خارجه و دفاع فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند عملیات خروج نیروهای نظامی خود و شهروندان افغان -که با آن‌ها در این مدت همکاری داشتند- از افغانستان به پایان رساندند.

بر اساس این بیانیه کارکنان سفارت فرانسه در کابل وارد ابوظبی پایتخت امارات شده و سپس عازم فرانسه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

تأکید مکرون بر مبارزه با تروریسم و داعش در دیدار با الکاظمی و برهم صالح

همچنین امروز پیش از نشست همکاری و شراکت در بغداد «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، ضمن خوشامدگویی به امانوئل مکرون بر اهمیت شراکت و همکاری‌های اقتصادی میان عراق و فرانسه تأکید کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز بر التزام و پایبندی کشورش در قالب نیرو‌های ائتلاف تأکید کرد و گفت: «شهروندان عراقی شهر‌ها و استان‌های آزاد شده خواهان زندگی بهتری برای همشهریان خود بعد از بسته شدن صفحه داعش و بازگشت مهاجران و آوارگان به مناطق خود هستند.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !