«گزینه های دیگر» بایدن و بنت؛ بلوف پرهزینه برای هیچ


«گزینه های دیگر» بایدن و بنت؛ بلوف پرهزینه برای هیچ

تهران-ایرنا- پایگاه خبری-تحلیلی نورنیوز نوشت: دولت آمریکا به دلیل شکست راهبردهای نظامی-امنیتی خود در منطقه نه تنها ابزاری برای دفاع از رژیم صهیونیستی ندارد بلکه برای فرار امن از منطقه نیز با مشکلات زیادی روبه‌روست.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری-تحلیلی نورنیوز در یادداشتی نوشت: در شرایطی که جمهوری اسلامی در منطقه در حال گسترش روابط سازنده و توسعه‌ همکاری های دیپلماتیک است، رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان دست از توطئه های خود برنداشته و تلاش می کند دولت آمریکا را به سوی بحران سازی علیه ایران هدایت کند.

در همین راستا نخست وزیر تازه کار رژیم اشغالگر قدس که در تلاش است به همه اثبات کند در زمینه دشمنی با ایران از نتانیاهو نیز فعال تر است در اولین ملاقات با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ضمن ارائه راهبرد مقابله با ایران، نقشه راهی را که اسرائیل در نظر دارد بر علیه ایران اجرا کند به وی ارائه نموده و پیرامون آن با رییس جمهور امریکا گفتگو کرده است.

بایدن نیز در این ملاقات با تاکید بر روابط مستحکم و شراکت راهبردی واشنگتن با تل آویو، تضمین کرده که در صورت عدم موفقیت راهکارهای دیپلماتیک برای متوقف سازی برنامه هسته ای ایران از" سایر گزینه‌ها" استفاده خواهد کرد.
او گفته است که دیپلماسی نخستین گزینه او است اما اگر تلاش وی برای احیای توافق هسته‌ای ایران با شکست روبرو شود، گزینه‌های دیگر را در نظر می‌گیرد.

این درحالی است که خروج یکجانبه و غیر قانونی دولت آمریکا از موافقتنامه برجام و زیر پا گذاردن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی واشنگتن دلیل اصلی ایجاد بن بست در مسیر اجرای برجام بوده و خسارت هایی که این اقدام آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد نموده رقمی بالغ بر صدها میلیارد دلار می شود

دولت بایدن که از ابتدا خود را منتقد سیاست خارجی ترامپ بویژه در موضوع خارج شدن آمریکا از توافقنامه برجام معرفی کرد، حتی پس از بازگشت به مذاکرات احیای برجام نیز مسیر فشار به ایران را تعییر نداده و با اتخاذ سیاستی زورگویانه تلاش می کند که از صندلی مجرم به سکوی مدعی و مطالبه گر تغییر جایگاه بدهد.

ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده که لازم باشد در مورد چرایی ناکامی مسیرهای دیپلماتیک پاسخ بدهد اما کشوری که با خروج یکجانبه از توافقی بین المللی همه هنجارهای مورد قبول جامعه جهانی را زیر پا گذاشته و در شرایط جدید نیز پس از ۶ دور مذاکره فشرده، همچنان بدنبال تداوم سیاست فشار حداکثری بر علیه ایران در پشت نقاب مسیرهای دیپلماتیک است، حق ندارد مدعی کشوری باشد که آشکارا حقوق قانونی اش زیر پا گذارده شده است.

در چنین شرایطی انتشار محتوای گفتگوهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رییس جمهور آمریکا و فضاسازی ها و گمانه زنی‌های جهت دار رسانه های غربی و صهیونیستی قبل و پس از این ملاقات از طراحی مشترک اسراییل و آمریکا برای افزایش فشار به ایران برای وادار سازی کشورمان به عقب نشینی از مواضع قانونی و مشروع خود در پرونده هسته ای خبر می دهد

تهدید به استفاده از «گزینه های دیگر» علیه ایران که رسانه های صهیونیستی آن را "اقدام نظامی" ترجمه کرده اند ضمن آن که سندی آشکار مبنی بر پذیرش مسئولیت هرگونه اقدام خصمانه علیه ایران از سوی رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، مجوزی قانونی برای پاسخگویی از سوی ایران نیز به حساب می اید.

شتاب بیش از حد صهیونیست‌ها برای اجرای راهبرد ضد ایرانی خود که حالا آن را «مرگ با هزار زخم» نامگذاری کرده‌اند، نشان می‌دهد که تغییر معادلات منطقه ای و مشکلات روزافزون سیاسی و اجتماعی داخل سرزمینهای اشغالی و شکست مستمر این رژیم از جریان مقاومت، ترس بزرگی را متوجه سردمداران رژیم صهیونیستی کرده است

بنت با گام گذاشتن در مسیر تهدید آشکار ایران و تلاش برای متقاعد سازی بایدن برای ورود به این بازی خطرناک، ریسک سیاسی- امنیتی بسیار بزرگی را پذیرا شده است.

به طور قطع برداشتن لقمه ای به این بزرگی تناسبی با هاضمه گنجشک گون و البته بیمار این رژیم نداشته و تنها تسریع کننده خفگی زودرس این رژیم جعلی است.

هرچند بایدن در ملاقات با بنت سعی کرده که هم ژست دفاع از اسراییل را بگیرد و هم از این فرصت برای وارد کردن فشار به ایران برای امتیاز گیری در پرونده هسته ای استفاده نماید اما واقعیتهای صحنه نشان می دهد که دولت آمریکا به دلیل شکست راهبردهای نظامی- امنیتی خود در منطقه و اخراج از افغانستان و تحت فشار قرار گرفتن در عراق نه تنها ابزاری برای دفاع از سیاستهای تروریستی و آشوب طلبانه رژیم صهیونیستی در منطقه نداردبلکه اکنون در شرایط کم سابقه ای است که حتی برای فرار امن از منطقه نیز با مشکلات و چالشهای شکننده روبرو شده است.

مسیرهای انحرافی بویژه تمسک به ابزار پوسیده تهدید نظامی برای وادار سازی ایران به انصراف از حقوق قانونی اش هیچگاه نتوانسته طراحان آن را به مقصود برساند و این بار نیز اینگونه خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران با عمل به تعهدات خود در موافقتنامه برجام و همچنین اتخاذ سیاست مقاومت فعال پس از بدعهدی و زورگویی طرفهای غربی پیام غیر قابل تغییری خود را به صراحت اعلام کرده است.

اگر گوش شنوایی وجود داشته باشد بن بستی که آمریکا در پرونده هسته ای ایجاد کرده قابل گشایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام