مشخصات هدست/عینک فیسبوک فاش شد


مشخصات هدست/عینک فیسبوک فاش شد

در پروژه Aria شرکت فیسبوک هدست/عینک جدیدی طراحی و ساخته شد که قرار نیست به بازار بیاید و مخصوص کارمندان این شرکت است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک پروژه Aria را در سپتامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که در آن هدست/عینک Gemini با هدف کمک به فیسبوک برای ایجاد رایانه‌ای که جهان را بهتر درک کند، ساخته شده است.

هدست/عینک Gemini از جهاتی شبیه یک عینک واقعی است، اما از جهات دیگر بسیار مناسب نیست. در صورت لزوم می‌توان آن را با لنز‌های اصلاحی مجهز کرد، اما نمی‌توان دسته‌ها را به سمت پایین کشید یا از آن در VR استفاده کرد. این هدست مملو از چیز‌هایی است که عینک معمولی ندارد، مانند سنسور مجاورت، تراشه Qualcomm و سنسور‌های دوربین موجود در Oculus Quest 2.

مشخصات هدست/عینک فیسبوک فاش شد

مشخصات عینک/هدست فیسبوک

شارژ عینک با استفاده از اتصال مغناطیسی Fitbit-esque انجام می‌شود که می‌تواند داده‌ها را نیز منتقل کند. یک برنامه همراه برای بارگذاری داده‌های جمع آوری شده توسط عینک و بررسی وضعیت اتصال و عمر باتری وجود دارد. به نظر می‌رسد نسخه موجود در سایت FCC نسخه ۰.۹ این محصول است که مربوط به تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۲۰ است و این احتمال وجود دارد که فیسبوک در نسخه جدید تغییراتی را ایجاد کرده باشد.

فیسبوک در سایت Project Aria خود گفت که این عینک یک محصول تجاری نیست و عموم مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند. فیسبوک اظهار کرد این عینک یک محصول مهندسی است و فقط برای افرادی که برای فیسبوک کار می‌کنند، طراحی شده است. این شرکت گفته که این هدست توسط محققان در محوطه دانشگاه و در مکان عمومی آزمایش شده و هدست دارای حالت حریم خصوصی است. در حالی که این محصول ممکن است به قفسه‌های فروشگاه نرسد، فیسبوک مجموعه کاملاً متفاوتی از عینک‌های هوشمند دارد که قصد دارد با همکاری Ray-Ban آن‌ها را روانه بازار کند.

بیشتر بخوانید

عینک‌های هوشمند Ray-Ban؛ محصول بعدی فیسبوک

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق