4 علامت که نشان می‌دهد زمان تعویض تایر ماشین شما فرا رسیده است


4 علامت که نشان می‌دهد زمان تعویض تایر ماشین شما فرا رسیده است

صرف نظر از تاریخ انقضا، نظارت بر وضعیت تایر وسیله نقلیه نه تنها برای حفظ آن در وضعیت مناسب بلکه برای حفظ ایمنی هنگام رانندگی نیز ضروری است.اگرچه تایرها اجزائی هستند که بیشتر در معرض هوای نامساعد، جاده و عادات رانندگی ما (خوب یا بد) قرار...

صرف نظر از تاریخ انقضا، نظارت بر وضعیت تایر وسیله نقلیه نه تنها برای حفظ آن در وضعیت مناسب بلکه برای حفظ ایمنی هنگام رانندگی نیز ضروری است.

اگرچه تایرها اجزائی هستند که بیشتر در معرض هوای نامساعد، جاده و عادات رانندگی ما (خوب یا بد) قرار دارند، اما بدان معنا نیست که آن‌ها برای این کار ساخته شده‌اند. آن‌ها نیز محدودیت‌هایی دارند و نشانه‌های واضحی را از خود بروز می‌دهند که قبل از بروز یک حادثه در هنگام رانندگی باید به آن‌ها توجه شود. در این جا چهار نشانه مهم و مفید که تایرهای یک خودرو قبل از پایان عمر خود نشان می‌دهند را شاهد خواهیم بود.

1. علائم هشداردهنده

مدتی است که بسیاری از تولیدکنندگان تایر، یک الگوی "ذوب شده" از علائم یا نشانگرها را در آج لاستیک خودرو می‌گنجانند. این خطوط رنگی را می‌توان به صورت عمود بر ناحیه تکیه گاه و در لبه‌ها قرار داد.

4 علامت که نشان می‌دهد زمان تعویض تایر ماشین شما فرا رسیده استخطوط لاستیک

با شروع فرسودگی لاستیک، خطوط نشانگر بیشتر نمایان می‌شوند که این امر همزمان با افزایش درجه تخریب آج لاستیک، افزایش می‌یابد. گزارش مسافت پیموده شده یا تاریخ تعویض آن‌ها را بررسی کنید، به احتمال زیاد تغییر جدیدی در راه خواهد بود.

2. چیپوت یا لبه

لبه باعث رعب و وحشت همه رانندگان خواهد بود، به ویژه افرادی که در اتومبیل خود از تایرهای کم ارتفاع استفاده می‌کنند، مانند اکثر خودروهای اسپرت.

چیپوت‌ بر اثر حرکت خودرو بر روی برآمدگی‌های ناشی از چاله‌ها، پیاده روها، سنگ‌ها و حتی حرکت تایرها با فشار نامناسب ظاهر می‌شود. در واقع، هنگامی که رشته‌ها شکسته می‌شوند، این برجستگی‌ها ایجاد می‌شوند. چیپوت‌ها به طور بالقوه خطرناک هستند، به ویژه در بزرگراهی که سرعت متوسط آن نسبت به بزرگراه‌های دیگر کمتر است. هرگز با تایرهای دارای این آسیب، به جاده نروید.

4 علامت که نشان می‌دهد زمان تعویض تایر ماشین شما فرا رسیده استلاستیک مقاوم در برابر ناهمواری

مکان‌هایی برای تعمیر این مشکل وجود دارد که به قول معروف، لاستیک را برش می‌دهند. این روش راه حلی ارزان و نه چندان بادوام به شمار می‌رود و به هیچ وجه ایمن نیست. سرمایه گذاری روی تعویض تایر، سرمایه گذاری روی ایمنی شما و همراهان محسوب می‌شود.

3. ترک یا شکاف

هنگامی که تایر بسیار قدیمی یا مدت زمان انقضای آن بسیار طولانی شده باشد، ترک‌ها در سطح یا کناره‌های آن ظاهر می‌شوند. این ترک‌ها می‌توانند در تایرهایی که دائماً در معرض خاک، گل و غیره هستند و برای این منظور طراحی نشده‌اند نیز ایجاد شوند.

4 علامت که نشان می‌دهد زمان تعویض تایر ماشین شما فرا رسیده استترک لاستیک

همچنین امکان مشاهده آن روی تایرهای نسبتاً خوب نصب شده روی خودرو که برای مدت طولانی بدون استفاده باقی مانده‌اند نیز وجود دارد و به عدم رطوبت تایر معروف است. در هر صورت، ترک‌ها باعث ناامنی در هنگام حرکت خودرو می‌شوند، بنابراین در اسرع وقت برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.

4. تخریب آج

واضح‌ترین علامت تعویض تایر مربوط به وضعیت نامناسب آج است که بیشتر به عنوان "آج" شناخته می‌شود. در این مرحله، اگر لبه تایر دارای نوارهای نشانگر ذکر شده در بالا باشد، شاهد نمایان شدن این نوارها خواهیم بود، در غیر این صورت تشخیص آن بسیار آسان است: شیارهای آج یا در حالت‌های بدتر ناحیه تکیه گاه تایر، غیر قابل مشاهده می‌شوند.

4 علامت که نشان می‌دهد زمان تعویض تایر ماشین شما فرا رسیده استلاستیک صاف

بدین معنی که تایر خودرو دارای قطعات کاملاً صاف است. شما باید هرچه زودتر برای تعویض این تایرها اقدام کنید.. شما نمی‌توانید در زیر باران با لاستیک‌های صافی که روی ماشین شما نصب شده، رانندگی کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر