پیکر صادق صفایی در بهشت جوادالائمه مشهد آرام گرفت


پیکر صادق صفایی در بهشت جوادالائمه مشهد آرام گرفت

خواهران و برادران این هنرمند که شامگاه جمعه، پنجم شهریورماه از دنیا رفت اعلام کردند: مراسم خاکسپاری برادرشان هفتم شهریورماه در بهشت جوادالائمه مشهد و در کنار آرامگاه ابدی پدر و مادرشان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مراسم خاکسپاری صادق صفایی بازیگر فقید و مدرس دانشگاه پس از انتقال پیکر او از تهران در بهشت جوادالائمه مشهد برگزار شد.

در این خبر آمده: روز گذشته خواهران و برادران این هنرمند که شامگاه جمعه پنجم شهریورماه از دنیا رفت، با اعلام این‌که مراسم خاکسپاری برادرشان امروز (هفتم شهریورماه) در بهشت جوادالائمه مشهد و در کنار آرامگاه ابدی پدر و مادرشان برگزار خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده: اینک که دست طبیعت، بهار زندگی ما را به برگ‌ریزان خزان بدل کرد و گل سرسبد زندگی‌مان را به دیار باقی برد و روح بلند برادر مهربان‌مان صادق صفایی را با خود به پرواز درآورد و به ملکوت اعلی فرستاد و ما را در ماتم و سوگ ابدی نشاند، به حکم ادب و حق‌شناسی، بدین وسیله از همه عزیزان، سروران، دوستان، آشنایان و اقوام که بازماندگان را در تحمل این مصیبت یاری بخشیده و با حضور آرامش‌بخش و دلسوزانه و با پیام‌های محبت ‌آمیز خود مرهمی بر قلب داغدارمان بودند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

اصغر همت پیکسوت سینما و تاتر و تلویزیون نیز بیان داشت: مراسم تدفین پیکر این هنرمند در جوار مزار پدر و مادرش در مشهد، انجام شد.

شایان ذکر است: صادق صفایی، بازیگر تئاتر، سینما و عضو هیات علمی گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طبس بود. او در طول دوران حرفه‌ای خود علاوه بر تدریس در مراکز مختلف آموزشی، در آثار گوناگون نمایشی نیز ایفای نقش کرد.

از آثار نمایشی صفایی باید عنوان کرد: نمایش‌هایی چون پریشان در باد به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت، دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان ، مرغ دریایی به کارگردانی هما روستا و ... به عنوان بازیگر حضور داشت و همچنین نمایش‌هایی همچون مرگ، پلیکان سبز، در جامعه مردگان و همچون انتظار الکترا را در مقام کارگردان در تئاتر مولوی به روی صحنه برد.

همچنین صادق صفایی در فیلمهایی نقش آفرینی کرد که از آن جمله: فیلم‌های سینمایی از کرخه تا راین ، آژانس شیشه‌ای ، من و زیبا، سفر سرخ، خوابگاه دختران و ... و برای فیلم از کرخه تا راین موفق به کسب سیمرغ بازیگر مرد مکمل از جشنواره فیلم فجر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد