معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان


هر سال بر میزان فروش تسلیحات در سراسر جهان افزوده می‌شود. رکورد فروش تسلیحات با نزدیک به 2 هزار میلیارد دلار در سال 2019 شکسته شد.

هر سال بر میزان فروش تسلیحات در سراسر جهان افزوده می‌شود. رکورد فروش تسلیحات با نزدیک به 2 هزار میلیارد دلار در سال 2019 شکسته شد. با بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان در این گزارش تصویری آشنا شوید.

لاکهید مارتین

کمپانی آمریکایی لاکهید مارتین بزرگترین شرکت سازنده تسلیحات در جهان است. ۸۹ درصد درآمد این کمپانی از طریق فروش تسلیحات به‌دست می‌آید. تولیدات لاکهید مارتین بیشتر در عرصه هوا-فضا است. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۳ میلیارد دلار تسلیحات به فروش رساند. عکس: جنگنده اف ۳۵ نیروی هوایی ارتش آمریکا تولید کمپانی لاکهید مارتین

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

بوئینگ

کمپانی بوئینگ در رتبه دوم فهرست بزگترین تولیدکنندگان جنگ‌افزار در جهان قرار دارد. کل درآمد کمپانی بوئینگ در سال ۲۰۱۹ برابر ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که از این میزان ۴۴ درصد آن یعنی ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از طریق فروش جنگ‌‌افزار به‌دست آمده است.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

نورثروپ گرومن

کمپانی آمریکایی نورثروپ‌ گرومن در زمینه طراحی و تولید تجهیزات جنگ‌افزاری، هواگردها و هواپیماهای جنگنده، کشتی، شناور و ناوهای هواپیمابر، ماهواره، سامانه‌های دفاع موشکی، رادار و تجهیزات پدافند هوایی فعالیت می‌کند. ۲۹ میلیارد دلار یا ۸۶ درصد کل فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۹ از طریق فروش جنگ‌افزار به‌دست آمده است.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

ریتیان

فروش کمپانی آمریکایی ریتیان "Raytheon" با افزایش ۸ درصدی در سال ۲۰۱۹ روبرو بود. ۸۵ درصد درآمد این کارخانه یعنی ۲۵ میلیارد دلار از محل فروش جنگ‌افزا بوده است. این کمپانی از بزرگترین تولید‌کنندگان موشک‌های هدایت‌شونده در جهان محسوب می‌شود.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

جنرال داینامیکس

جنرال داینامیکس یک شرکت صنایع هوا-فضایی و جنگ‌افزاری آمریکایی است که ۶۲ درصد از درآمد خود که بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود را از محل فروش سلاح و جنگ‌افزار کسب می‌‌کند. جنرال داینامیکس سازنده جنگنده اف ۱۶ (عکس) است.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

آویک

شرکت چینی آویک (Aviation Industry Corporation) بزرگترین تولیدکننده سلاح در چین است. ۳۴ درصد درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ یعنی ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از طریق فروش جنگ‌افزار به‌دست آمده است. آویک تولیدکننده هواپیما، پهپاد و هلی‌کوپتر است. عکس: پهپاد Cloud Shadow و موشک‌های آن

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

"BAE سیستم"

این شرکت بریتانیایی در سال ۱۹۹۹ از ادغام دو شرکت "بریتیش آئرواسپیس" و "جی ای سی – ماکرونی" تاسیس شد و از آن زمان از بزرگترین کمپانی‌های تسلیحاتی جهان و اروپا محسوب می‌شود. ۹۵ درصد درآمد این شرکت یا ۲۲ میلیارد دلار از طریق فروش جنگ‌افزار بوده است. طراحی و تولید ناو هواپیمابر، تولید زیردریایی و مشارکت در ساخت جنگنده‌های اف ۳۵ و یوروفایتر از فعالیت‌های این کمپانی است.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

"کمپانی CETC "

این کمپانی چینی در حوزه الکترونیک و در عرصه صنایع رادار فعالیت می‌کند و ۴۶ درصد از درآمد‌ آن که معادل ۱۵ میلیارد دلار است، از طریق فروش صنایع نظامی کسب می‌شود. این کمپانی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ کارمند داشته است. در ماه مه سال ۲۰۲۱ دو شرکت چینی "CETC" و "نورینکو" قرارداد همکاری در پروژه‌های نظامی به امضا رساندند.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

گروه نورینکو

کمپانی چینی نورنیکو "Norinco" که یکی از تولیدات آن تانک است، از بزرگترین سازندگان و فروشندگان تسلیحات در جهان به شمار می‌رود. این شرکت ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ سلاح فروخته است. این مقدار ۲۲ درصد فروش این کمپانی را تشکیل می‌دهد.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

ال ۳ هریس تکنولوژی

این کمپانی آمریکایی در سال ۲۰۱۹ از ادغام "گروه هریس" و "ال ۳ تکنولوژی" تاسیس شد و در عرصه صنایع مخابرات نظامی، دید در شب، مراکز الکترونیک فرماندهی و غیره فعالیت دارد. ۱۴ میلیارد دلار یا ۷۷ درصد درآمد این کمپانی مربوط به فروش تسلیحات است.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

یونایتد تکنولوژی

کمپانی آمریکایی یونایتد تکنولوژی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۳ میلیارد دلار تسلیحات به فروش رسانده است. این میزان اما تنها ۱۷ درصد از فروش آن را دربرمی‌گیرد. یونایتد تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ با کمپانی ریتیان ادغام شد و اکنون جزو بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان تسلیحات در جهان محسوب می‌شود.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

لئوناردو

۷۲ درصد درآمد کمپانی ایتالیایی لئوناردو از فروش تسلیحات نظامی به‌دست می‌آید. این کمپانی سالانه بیش از ۱۱ میلیارد دلار اسلحه صادر می‌کند و در ساخت جنگنده‌های "یوروفایتر" (عکس) نیز سهیم است.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

گروه ایرباس

شهرت کمپانی ایرباس بیشتر به دلیل ساخت هواپیماهای مسافربری است. اما ۱۴ درصد درآمد این شرکت از فروش محصولات نظامی به‌دست می‌آید. ایرباس بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات نظامی به فروش می‌رساند اما فروش کل آن ۷۹ میلیارد دلار بوده است. آلمان و فرانسه ۱۱ درصد سهام و اسپانیا نیز ۴ درصد سهام کمپانی را در اختیار دارند.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

تالس

کمپانی فرانسوی تالس سومین کمپانی تولید و فروش تسلیحات در اروپا است. ۲۶ درصد سهام این کمپانی در اختیار دولت فرانسه است. این کمپانی سالانه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو سلاح به فروش می‌رساند که حدود ۴۶ درصد کل درآمد کمپانی تالس را تشکیل می‌دهد.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان


کمپانی روسی " Almaz-Antey"

۹۸ درصد محصولات این کمپانی روسی که در سال ۲۰۰۲ از ادغام دو شرکت "آلماز آنتی" و "ان پی او الماز" به وجود آمد را تسلیحات تشکیل می‌دهند. "آلماز-آنتی" با کاهش فروش روبرو بوده و در رده‌بندی صنایع نظامی سه رتبه سقوط کرده است. با این حال این کمپانی ۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ فروش داشته است.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

راین متال

۱۵ کمپانی این گزارش تصویری ۳۰۸ میلیاد دلار از نزدیک به ۲ هزار میلیارد دلار فروش تسلیحات در سال ۲۰۱۹ را کسب کرده‌اند. شرکت "EDGE" از امارات متحده عربی اولین شرکت یک کشور عربی است که به جمع ۲۵ تولیدکننده و فروشنده اول جنگ‌افزار جهان راه یافته است. از آلمان دو شرکت در لیست ۱۰۰ شرکت اول جهان حضور دارند. شرکت "راین‌متال"، سازنده تانک لئوپارد (عکس) با فروش تقریبا ۴ میلیارد دلار یکی از این شرکت‌هاست.

معرفی بزرگترین سازندگان تسلیحات جهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک