فرماندار :بستری بیماران کرونایی در آمل به صورت محسوسی کاهشی شد


فرماندار :بستری بیماران  کرونایی در آمل به صورت محسوسی کاهشی شد

ساری - ایرنا -فرماندار آمل گفت :بستری بیماران کرونایی از 457 نفر روز بیستم ماه مرداد با روند کاهشی محسوس و هم اکنون به 246 نفر برابر با 46 درصد رسیده است.

علیرضا شریعت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که از قله موج پنجم کرونا عبور کرده ایم و به سراشیبی رسیده است و طبق آمار تعداد تعداد فوتی که در برخی روزهای ماه مرداد ۲ رقمی شده بود و به ۱۰ نفر در روز نیز رسید ، در ۲۴ساعت گذشته به ۲ فوتی رسید.

وی همچنین به شاخص میزان ویزیت سرپایی نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه میزان ویزیت سرپایی در روز ۲۰ شهریور ۸۸۹ نفر بوده است که این عدد در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۷۱ نفر رسیده است که نشان از خروج آمل از وضعیت سخت کرونایی دارد.

وی تاکید کد : این آمار ها نباید سبب عادی انگاری در مردم شود زیرا تجربه چندین ماهه گذشته ثابت کرده است که خطر پذیری شهرستان آمل به علت وجود کارگران فصلی و صنعتی و همچنین بافت طایفه ای و وجود ییلاقات بسیار بالا است و در صورت عادی انگاری مجددا ممکن است وضعیت قرمز کرونایی به شهرستان برگردد.

فرماندار آمل با بیان اینکه ماه مرداد بدترین و سخت ترین شرایط کرونایی در آمل رقم خورده است ، اظهارداشت: در حال حاضر کادر درمان و شهرستان توانایی تحمل و پذیرش موج جدید را ندارد و با توجه به شناسایی سویه جدید مردم باید بیش از پیش رعایت کنند تا وضعیت قرمز کرنایی به شهرستان باز نگردد.

موج پنجم همه گیری ویروس کرونا در مازندران از آمل با قرمز شدن این شهرستان از ۲ ماه گذشته شروع شد و طبق آمار حدود نیمی از مجموعه بیماران کوویدی بستری در بیمارستان های استان در این شهرستان بوده است.

آمل در مرداد ماه امسال تاریک‌ترین دوران همه گیری ویروس کرونا را تجربه کرد، به طوری که روزانه ۶ نفر در بیمارستان های این شهرستان قربانی بیماری کووید۱۹ شده و در مجموع ۱۸۶ نفر بر اثر این بیماری جان باختند. همچنین در این مدت آمار بیماران بستری کرونایی به صورت دایم و موقت نیز به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسید که رکورد موج های قبلی را شکست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان