شرایط پیاده سازی سیستم هوشمند مالیاتی سودمند


شرایط پیاده سازی سیستم هوشمند مالیاتی سودمند

علیزاده گفت: برای اجرای سیستم هوشمند مالیاتی در کشور نیاز به اطلاعات مفید، کاربردی و پالایش شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ در خصوص پیاده سازی نظام هوشمند مالیاتی گفت: نظام مالیاتی بر سه رکن دستگاه مالیات ستان، قوانین و مقررات و مؤدیان مالیاتی استوار است و روابط میان دستگاه مالیات ستان و مؤدیان مالیاتی رکن قوانین مالیاتی را مشخص می‌کند.

او افزود: نظام مالیات ستانی سنتی بر قواعد و شواهد مبتنی است و کمترین استفاده از اسنادی در اختیار قرار می‌گیرد. نحوه چگونگی اخذ اسناد نظام مالیاتی متکی بر اطلاعات و داده‌ها است و هرچه میزان اطلاعات بیشتر باشد شکل مالیات ستانی بهتر انجام می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی در تشریح نظام مالیات ستانی هوشمند و تفاوت‌های آن با نظام مالیات ستانی سنتی تاکید کرد: مبنای این نظام مالیات ستانی، قوانین و مقرراتی است که وضع می‌شود و تجزیه و تحلیل میزان مالیات نیز درون فرآیند‌های مالیاتی تعریف می‌شود.

او ادامه داد: به زبان ساده، مهمترین تفاوت این دو نظام اینست که در نظام مالیاتی هوشمند اتکای ما بر اسناد و داده‌هایی است که در فرآیند تولید شکل می‌گیرد و این اطلاعات تبدیل به یک داده فرآوری شده می‌شود به نحوی مطلوب در اختیار نظام مالیاتی قرار می‌گیرد و عامل انسانی دخالتی در آن ندارد.

معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: بر اساس این تحلیل‌ها سیستم درآمد افراد را تشخیص می‌دهد.اما در مالیات ستانی دو بحث مکانیزاسیون و هوشمندسازی مطرح است که تفاوت‌هایی با هم دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل