طرح هادی بستر خوبی برای ماندگاری روستائیان ایجاد می‌کند


طرح هادی بستر خوبی برای ماندگاری روستائیان ایجاد می‌کند

نماینده ولی‌ فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هادی بستر خوبی برای ماندگاری روستائیان ایجاد می‌کند و به روستا جذبه می‌بخشد و کار با ارزشی است که باید بنیاد مسکن بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (8 شهریور ماه) در دیدار با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، اظهار کرد: در زلزله سی‌سخت کارهای بزرگ انجام شد که هم اکنون نیز در حال انجام است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از ناکافی بودن تسهیلات ساخت منازل زلزله‌زده سی‌سخت گلایه کرد و گفت: در این بین باید یاد و خاطره مهندس تابش را به دلیل زحماتی که متقبل شده گرامی بداریم.

وی با تشکر از زحمات و تلاش‌های مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و همچنین آرزوی توفیق برای مدیر جدید از مسئولان بنیاد مسکن کشور که به صورت مستمر به این استان سفر می‌کنند و پی‌گیر مشکلات هستند قدردانی کرد.

آیت الله حسینی گفت: متاسفانه مشکلی که اکنون در سی‌سخت وجود دارد گرانی مصالح است، همان طور که می‌دانیم در گذشته ساخت هر متر مربع مسکن 2.5 تا سه میلیون تومان بود که اکنون بیش از پنج میلیون تومان شده که با این شرایط اعتبارات که برای بازسازی زلزله سی‌سخت گذاشته شده مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: علاوه بر گرانی مصالح و سختی‌های مربوط به تامین هزینه‌های ساخت خانه در سی سخت، اکنون نیز به فصل سرما نزدیک شده ایم و شرایط بسیار سخت شده و مردم قطعاً به دردسر خواهند افتاد، باید بنیاد مسکن نسبت به این موضوع ورود کرده و مساعدت بیشتری نسبت به مردم این شهر داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه بنیاد مسکن در روستاها و اجرای طرح هادی به ایجاد فضای مطلوب برای رونق تولید در روستاها اشاره و اظهار کرد: با این کار خود باید از مهاجرت جلوگیری کنید، شهرها به دلیل تراکم بالای جمعیت مشکلات زیادی پیدا کرده‌اند و روستاها نیز که محل تولید و اشتغال بودند در حال خالی شدن هستند و با چنین روندی برای کشور مشکل ایجاد خواهد شد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: از بحران‌های شهر یاسوج حاشیه نشینی است که مشکلات زیادی را ایجاد کرده و بنیاد مسکن در این مسیر زحمت می‌کشد و باید طرح های روستایی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد تا به توسعه شهرها کمک شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حاشیه‌های شهر یاسوج نقشه درست و پیش بینی شده نداشته و فضای سبز، فضای فرهنگی و آموزشی و پارک در حاشیه های شهر یاسوج پیش‌بینی نشده و خیابان های غیر اصولی دارند و ده‌ها و صدها مشکل دیگر که توان پذیرفتن مهاجرین را دیگر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی بستر خوبی برای ماندگاری روستائیان ایجاد می‌کند و به روستا جذبه می‌بخشد و کار با ارزشی است که باید بنیاد مسکن بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟