بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی فارس در آخرین روز هفته دولت


بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی فارس در آخرین روز هفته دولت

در گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاونین استانداری فارس، نمایندگان مجلس و مدیران کل استانی چندین پروژه در شهرستان‌های زرقان، بختگان، خرامه، بیضاء و خفر به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۳۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در زرقان از جمله این پروژه‌ها بود که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به افتتاح رسید.

سیداحمد احمدی زاده در مراسم افتتاحیه این طرح‌ها با بیان این که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان با تمام توان برای اتمام پروژه‌ها و افزایش رفاه مردم تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی علیه کشور و شیوع بیماری کرونا این اقدامات ارزشمند در هفته دولت تقدیم مردم شریف استان از جمله اهالی شهرستان زرقان شده است .

او با اشاره به این که افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی خدماتی، صنعتی، کشاورزی و درمانی موجب بهبود شرایط زندگی مردم در شهرستان تازه تأسیس زرقان خواهد شد، گفت: با توان و همت مردم شهرستان زرقان و اهتمام دست اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی به زودی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این شهرستان خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: با ظرفیت‌های بالقوه متعددی که شهرستان زرقان دارد چشم انداز بسیار روشنی را برای این خطه از استان فارس پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم تعداد ۸ پروژه توسط دهیاری‌ها به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در بخش زیرسازی آسفالت، سنگ فرش معابر و جدول گذاری و نیز تعداد ۲ پروژه در بخش درمان با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، بهسازی مسکن روستایی ۴۷ واحد مسکونی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، یک پروژه در بخش ورزش و جوانان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، ۴ پروژه در بخش کشاورزی شامل پرورش اسب، بازسازی قنوات و گلخانه با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال و ۹ پروژه در بخش صنعت با هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

افتتاح و کلنگ زنی ۲۰ پروژه۴۲ میلیارد تومانی در بختگان

در سفر معاون استاندار فارس به شهرستان بختگان نیز ۷ پروژه شامل کلنگ زنی پیاده راه سلامت، کمربندی و آماده سازی شهرک نور توسط شهرداری، افتتاح ۵ کیلومتر روکش آسفالت تنگ حنا، افتتاح زمین چمن مصنوعی، افتتاح فاز اول جاده چاه سوار آغا_ بسترم و افتتاح پروژه گلخانه‌ای با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

معاون استاندار فارس در مراسم افتتاح این پروژه‌ها عنوان کرد: در این پروژه‌ها از اعتبارات دولتی، مشارکت بخش خصوصی و کمک خیرین استفاده شده است.

عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه پروژه‌ جاده سوار آغا - بسترم با اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان به همت خیرین احداث شده است، این اقدام را حرکتی ارزنده در حوزه راه سازی برای رفاه حال و نجات جان مردم دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی و همراهی مردم با دولت، اظهار کرد: هر گاه مردم در کنار دولت حضور یافته و در امور مشارکت کرده‌اند قطعا شاهد موفقیت‌های ارزشمند بوده است.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه بختگان شهرستانی نوپا و تازه تاسیس است، خاطرنشان کرد: بی تردید مطالبه گری منطقی و قانونی و همدلی و همراهی راهکار رسیدن این شهرستان، بر اساس پتانسیل‌های متنوع موجود در منطقه، به توسعه و جایگاه واقعی خود در استان و کشور است.

بر اساس این گزارش، همچنین همزمان با آخری روز از هفته دولت آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی، زیر ساختی، اداری، آموزشی، تولیدی و خدماتی شهرستان خرامه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد: هفته دولت فرصتی است که خدمات ارائه شده در سطح جامعه به اطلاع مردم رسانده شود و افتتاح پروژه‌های مختلف در سطح شهرستان خرامه موید سعی و تلاش دولت در راستای خدمات رسانی به عموم مردم جامعه است.

محمود رضایی به افتتاح طرح‌های عمرانی و زیر بنایی در شهرستان خرامه اشاره و اظهار کرد: افتتاح و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های عمرانی و زیربنایی نشان از عزم راسخ مسئولین در راستای خدمات رسانی به مردم است.

او به افتتاح پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، اداری، آموزشی، تولیدی اشاره کرد و گفت: امروز خوشبختانه شاهد افتتاح پروژه‌هایی در سطح شهرستان خرامه هستیم که از زمان آغاز عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها از یک دهه گذشته بود و با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت مسئولان ارشد استان، اکنون شاهد افتتاح این پروژه‌ها هستیم.

رضایی ادامه داد: در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان با تمام توان از اجرای طرح‌های عمرانی مانند آبرسانی از سد درودزن و ایجاد اشتغالی پایدار بر مبنای صنعتی شدن شهرستان حمایت خواهیم کرد تا این شهرستان را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهیم.

معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد : شهرستان خرامه در یک شاهراه حیاتی واقع شده و ظرفیت قابل توجهی را برای توسعه و پیشرفت دارا است.

گفتنی است، افتتاح چندین طرح عمرانی، خدماتی، مسکن محرومین، راهسازی، ورزشی وکشاورزی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان نیز در شهرستان بیضا افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها، عنوان کرد: کارخانه مواد غذایی وشکلات سازی آذرنوش تجرا از جمله پروژه‌هایی بود که در این آیین توسط بخش خصوصی و همکاری اداره صنعت، معدن، تجارت و شهرک صنعتی ملوسجان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در زمینی به مساحت دو هزارمتر مربع و زیربنا یک هزار مربع افتتاح شد.

محمود رضایی اظهار کرد که با به بهره برداری از این واحد تولیدی، برای دوازده نفر بطور مستقیم و چهل نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

او همچنین به افتتاح تقاطع دنجان و ایمن سازی محور شاه قطب الدین به شهر بیضا با صرف اعتباری افزون بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان بیضا همچنین دو زمین چمن مصنوعی فوتسال در روستاهای تل بیضا و شهیدآباد با صرف اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با مشارکت وزارت نفت و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، واحد تولید گل رز شاخه بریده با صرف اعتباری افزون بر ۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع با ظرفیت تولید ۸۵۰ هزار شاخه گل و ایجاد اشتغال مستقیم برای ده نفر از دیگر پروژه‌های آورده قابل افتتاح در این شهرستان بود.

افتتاح و کنگ‌زنی ۱۵ پروژه در خفر

با حضور ظفر افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و محمدرضا رضایی کوچی، نماینده شهرستانهای جهرم و خفر و چندین پروژه عمرانی در شهرستان خفر بهره برداری و کلنگ زنی شد.

این پروژه‌ها در قالب پانزده طرح از جمله تکمیل سالن اجتماعات شهرداری و سالن تخصصی ژیمناستیک آموزش و پرورش، کلنگ زنی بلوار ورودی شهرباب انار از مسیر جهرم، بهسازی آسفالت معابر روستای فتح آباد، روکش راه روستایی تادوان، ساخت مسکن معلولین بود که با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟