فناوری ارتباط ماهواره‌ای آیفون 13 فقط در شرایط ضروری قابل استفاده است


فناوری ارتباط ماهواره‌ای آیفون 13 فقط در شرایط ضروری قابل استفاده است

روز گذشته اخباری مبنی بر بکارگیری فناوری ماهواره‌ای به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی آیفون 13 منتشر شد. حال به نظر می‌رسد این قابلیت تنها در شرایط اضطراری قابل استفاده باشد.  با انتشار خبر بکارگیری فناوری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون 13 ابهامات زیادی برای کاربران فضای مجازی ایجاد شد. حال رسانه بلومبرگ اقدام به شفاف‌سازی […] نوشته فناوری ارتباط...

با انتشار خبر بکارگیری فناوری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۳ ابهامات زیادی برای کاربران فضای مجازی ایجاد شد. حال رسانه بلومبرگ اقدام به شفاف‌سازی این مسئله کرده است.

طبق گزارشات منتشر شده توسط بلومبرگ اعلام شده است فناوری ارتباط ماهواره‌ای (LEO) به سری آیفون ۱۳ این امکان را می‌دهد تا در مواقع ضروری و عدم دسترسی به دکل‌های مخابراتی دستگاه بتواند ارتباط اینترنتی خود را حفظ کند.

بنابراین گفته می‌شود این فناوری تنها در مواقع اضطراری قابل استفاده بوده و از طریق ارسال یک پیامک متنی به شماره فرد از پیش تعریف شده به عزیزان شما موقعیت و شرایط فعلی به مخاطب ارسال می‌شود.

فناوری ارتباط ماهواره‌ای آیفون 13 فقط در شرایط ضروری قابل استفاده است

برخی منابع بر این باورند استفاده از تکنولوژی ارتباط ماهواره‌ای می‌تواند به ۲ صورت قابل استفاده باشد.

اولین گزینه می‌تواند باعث شود گوشی هوشمند کاربر با ارسال یک پیامک با حباب طوسی رنگ بصورت ماهواره‌ای اولین مخاطب مورد دسترس را از شرایط اضطراری فرد با خبر کند.

دومین مورد استفاده می‌تواند استفاده از LEO به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مراکز خدمات اضطراری باشد. بنابراین گزارش حوادثی همچون سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی‌ها می‌تواند از طریق این فناوری به مراکزی همچون آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس و... مخابره شود.

گفته می‌شود پیام‌های اضطراری ارسال شده دارای محدودیت تعداد کلمات بوده و در صورت فعال بودن قابلیت مزاحم نشوید (Do Not Disturb) روی گوشی فرد دریافت کننده پیام، این ویژگی نادیده گرفته شده و اعلان پیامک دریافت شده با صدای بلند پخش می‌شود.

هم‌چنین اعلام شده است فناوری ارتباط ماهواره‌ای ابتدا بصورت پیام نوشتاری در دسترس قرار خواهد گرفت و در آینده امکان برقراری تماس نیز به آن اضافه خواهد شد.

به نظر شما این قابلیت در ایران کاربرد خواهد داشت؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403