بیمارستان صحرایی صدوقی اصفهان به 4500 بیمار کرونا خدمت‌رسانی کرد


بیمارستان صحرایی صدوقی اصفهان به 4500 بیمار کرونا خدمت‌رسانی کرد

اصفهان - ایرنا - رییس بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان گفت: بیمارستان صحرایی وابسته به این مرکز درمانی در دوران کرونا به‌منظور کمک به بخش درمان استان به حدود چهار هزار و 500 بیمار کرونایی خدمت‌رسانی کرد.

سید رضا مرتضویان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان صحرایی وابسته به مرکز درمانی شهید آیت الله صدوقی اصفهان از مرداد سال گذشته با هدف خدمت رسانی به بیماران کرونایی در جاده سپاهان‌شهر به سمت شهر ابریشم در جنوب کلانشهر اصفهان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ابتدایی این بیمارستان ۷۰ تخت بستری بود، اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ بویژه در موج پنجم کرونا تعداد تخت های بستری در این بیمارستان صحرایی به ۱۱۰ تخت رسید و در مرحله بعدی تعداد تخت ها به حدود ۲۵۰ عدد افزایش خواهد یافت.

مرتضویان با تاکید بر اینکه این واحد یکی از بزرگترین بیمارستان‌های صحرایی کشور است، خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی شهید صدوقی اصفهان در بسیاری از بحران‌ها و حوادث مانند سیل ۲ سال گذشته و زلزله غرب کشور فعالیت زیادی داشت به‌طوریکه در زلزله سرپل ذهاب در مدت ۴۵ روز به حدود ۹۷ هزار نفر خدمت رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی در اصفهان برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی دارای تجهیزاتی مانند یکصد کپسول اکسیژن، رادیولوژی، آزمایشگاه و حضور همه متخصصان است، اضافه کرد: در این مرکز از طب سنتی در کنار پزشکان متخصص استفاده می شود.

مرتضویان با بیان اینکه از ابتدای همه گیری کووید-۱۹ تاکنون در مجموع حدود ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید صدوقی و بیمارستان صحرایی وابسته به آن بستری شدند که حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی بودند، گفت: در مجموع تاکنون ۱۵ هزار تخت روز بستری بیماران کرونایی در این ۲ مرکز داشتیم.

وی افزود: بیمارستان صحرایی وابسته به مرکز درمانی شهید آیت الله صدوقی با توجه به شرایط جامعه فعال می شود و در دوران کرونا با توجه به نیاز بخش درمان استان به تخت بستری و بالا بودن آمار مبتلایان این بیمارستان صحرایی راه اندازی شد.

مرتضویان با بیان اینکه در صدد اضافه کردن ۱۵۰ تخت دیگر به بیمارستان صحرایی شهید صدوقی هستیم و تجهیزات آن در حال فراهم شدن است، تاکید کرد: همه استانداردهای وزارت بهداشت به منظور پذیرش بیماران در این واحد اِعمال می شود.

رییس بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان خاطرنشان کرد: ما با راه اندازی بیمارستان صحرایی سعی کردیم تا باری از دوش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی برداریم و اگر خیران در این زمینه یاری کنند نیز از آن استقبال می‌کنیم.

استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت قرمز همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بر اساس آخرین آمار حدود چهار هزار و ۳۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که حدود سه هزار و ۵۵۰ نفر آنها در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (شامل ۲۶ شهرستان) و حدود ۸۰۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ( شامل ۲ شهرستان) تحت درمان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟