قلیان مفید برای درمان کرونا + فیلم و روش تهیه


قلیان مفید برای درمان کرونا + فیلم و روش تهیه

متخصص طب سنتی در مشهد گفت: اگر قلیان بدون دود و تنباکو و همراه با عرق نعنا استفاده شود، برای بیماران کرونایی و تقویت ریه فرد مفید است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، دکتر احمد موسوی‌نژاد، متخصص طب سنتی در مشهد، درباره اینکه آیا قلیان بدون دود و تنباکو می‌تواند برای درمان ریه بیماران کرونایی مفید باشد، گفت: بله. به‌شرط اینکه از تنباکو که همیشه برای ریه مضر بوده است، استفاده نشود. بیماران کرونایی می‌توانند در مخزن شیشه‌ای قلیان عرق نعنا یا عرقیات آرام‌بخش یا مقوی ریه بریزند و بخار آن را استنشاق و وارد ریه‌ها کنند.
وی گفت: بخور نعنا برای ریه و بخور جوش‌شیرین برای حلق و بینی مفید است و راه ورود ویروس کرونا به بدن را پاک‌سازی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

روش استفاده از قلیان‌های طب سنتی با خاصیت درمانی

می‌توانید در مخزن شیشه‌ای قلیان عرق نعنا بریزید و بخار آن را استنشاق کنید. همچنین می‌توان از سایر ترکیبات و عرقیات آرام‌بخش یا مقوی ریه مانند اکالیپتوس (ضدعفونی‌کننده)، اسطوخودوس (نیروبخش و آرام‌بخش اعصاب)، لیمو (نشاط‌آور)، شیرین‌بیان (از معروف‌ترین داروها برای درمان سرفه، سل و مشکلات ریوی) و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر بهره برد. به‌طوری‌که به‌جای آب در شیشه قلیان، عرق نعنا یا سایر عرقیات آرام‌بخش می‌ریزیم و بخار آن را استنشاق می‌کنیم. باید توجه کرد که اگر فردی خواست از این روش برای تسکین یا آرام‌بخشی استفاده کند، نباید هیچ‌گونه تنباکویی در قلیان قرار دهد.


بعضی از افراد در گذشته قلیان را بدون زغال استفاده می‌کردند که درنتیجه رطوبت به بدن می‌رسید، به‌ویژه برای افرادی که دچار آسم یا عفونت ریه بودند. یا برای ازبین‌بردن عفونت‌های دیگر از آن استفاده می‌کردند. مثلا وقتی می‌خواستند گیاهی مانند نعنا یا پونه را به ریه برسانند، این گیاهان را در آب می‌ریختند. همچنین می‌توانید در کاسه قلیان عرق نعنا یا آویشن بریزید تا با کام‌گرفتن بخارها به موضع مدنظر برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن