ظهور سویه جدید ویروس کرونا در این کشور


ظهور سویه جدید ویروس کرونا در این کشور

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/) ،تیمی از متخصصان ژنتیک به سرپرستی "پنی مور"، ویروس شناسِ "انستیتو ملی بیماری‌های واگیردار در آفریقای جنوبی" از پیدایش سویه جدید نگران...

به گزارش بهداشت نیوز ،تیمی از متخصصان ژنتیک به سرپرستی "پنی مور"، ویروس شناسِ "انستیتو ملی بیماری‌های واگیردار در آفریقای جنوبی" از پیدایش سویه جدید نگران کننده ای از ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ که دارای بسیاری از ویژگی های مشابه با سایر گونه ها از جمله آلفا، بتا و گاماست، خبر دادند.

به گفته آنها، سویه جدید که فعلا "C.1.2" نام گرفته است در سراسر آفریقای جنوبی و همچنین هفت کشور دیگر در قاره های آفریقا، آسیا و اقیانوسیه ظاهر شده است.

هرچند آنها هنوز مطمئن نیستند که این جهش ها باعث خطرناک تر شدن این سویه شده باشد اما این جهش، تغییراتی را ایجاد می کند که باعث افزایش قابلیت انتقال ویروس و کاهش سیستم ایمنی بدن در برابر این ویروس شده است.

محققان افزودند: جهش های بیشتر لزوماً سویه ها را خطرناک تر نمی کنند و برخی جهش ها می توانند ویروس را تضعیف کنند و اثرات مخرب سویه دیگر را از بین ببرند.

این متخصصان در گزارشی اعلام کردند: ما در حال ارزیابی تأثیر این سویه ویروس کرونا بر خنثی سازی آنتی بادی موجود در بدن در اثر ابتلا یا واکسیناسیون علیه سارس کووید ۲، ویروس عامل کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی هستیم.

آنها افزودند: این نوع در موج سوم شیوع کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی از مه ۲۰۲۱ به بعد شناسایی شده است و در هفت کشور دیگر در قاره های اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه نیز شناسایی شده است با این حال خیلی زود است که این گونه جدید به عنوان سویه مورد توجه سازمان جهانی بهداشت تعیین شود و بنابراین هنوز نام یونانی برای آن تعیین نشده است.

ماریا ون کرخوو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در حوزه کووید ۱۹ نیز در این رابطه گفت: تعداد بسیار کمی از افراد مبتلا به کروناویروس در جهان مبتلا به سویه C.1.2 هستند.

او در اکانت توئیتر خود گفت: تا به امروز حدود ۱۰۰ مورد از ابتلا به C.1.2 در سطح جهان گزارش شده که اولین گزارش ها از ۲۱ مه سال جاری (۲۰۲۱) در آفریقای جنوبی بوده است و تا کنون هنوز سویه دلتا، سویه غالب در جهان است.

به گزارش سی ان ان، برخی از سویه های ویروس کرونا از جمله آلفا و دلتا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و به سویه غالب در نقاط مختلف جهان تبدیل شده اند در حالی که سویه های دیگر از جمله بتا و گاما بطور منطقه ای گسترش یافته اند و سایر سویه ها نیز نگران کننده به نظر می رسیدند در حالی که فقط باعث شیوع پراکنده این ویروس در سطح جهان شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید