سیستم نوین استقلال در فصل جدید ؛ گابریل پین و تحول تاکتیکی در تیم فرهاد مجیدی


سیستم نوین استقلال در فصل جدید ؛ گابریل پین و تحول تاکتیکی در تیم فرهاد مجیدی

مربی ایتالیایی جدید استقلال می‌تواند با تجربیات خود به استقلال کمک کند.

سیستم نوین استقلال در فصل جدید ؛ گابریل پین و تحول تاکتیکی در تیم فرهاد مجیدی

مسئولان استقلال بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام با گابریل پین مربی سرشناس ایتالیایی به توافق رسیدند و قرار است در فصل جدید او به عنوان دستیار اول فرهاد مجیدی به سرمربی استقلال در امور فنی کمک کند.

در این شرایط بررسی رزومه و تفکرات فنی این مربی هواداران استقلال را به آینده امیدوار می‌کند.

گابریل پین مربی ۵۹ ساله و با تجربه ایتالیایی که از سال ۲۰۰۱(۱۹ سال) به عنوان دستیار اول چزارو پراندلی مربی شهیر ایتالیایی فعالیت نموده و دارای مدرک پرو لایسنس یوفا نیز است.
با توجه به صحبت های فرهاد مجیدی مبنی اینکه طراحی تمرینات با هماهنگی گابریل پین انجام می شود و با توجه به سیستم ۲-۵-۳ که سال ها گابریل پین با پراندلی در تیم های مختلف اجرا کرده است، به نظر می رسد سیستم فصل آینده استقلال ۲-۵-۳ فلت می باشد.

در این سیستم سه دفاع مرکزی، پنج هافبک وسط ( شامل دو وینگ بک چپ و راست، یک هافبک دفاعی و دو هافبک باکس) و دو مهاجم هدف به کار گرفته می شوند.

در این سیستم عملا پستی به نام هافبک هجومی وجود ندارد و شاید به همین دلیل است که مجیدی بازیکنی مثل سعید مهری که فصل گذشته چندان آماده نبود را حفظ کرد چرا که وی از معدود بازیکن هایی هست که قابلیت بازی در پست هافبک باکس(هافبکی که در میانه میدان هم در امور دفاعی شرکت می کند و هم قابلیت های هجومی مناسبی نیز دارند) را دارد‌.

همچین به دلیل مذکور(عدم نیاز به هافبک هجومی در سیستم احتمالی استقلال) مجیدی چندان سراغ هافبک های هجومی لیگ نرفت.

در خصوص پست هافبک دفاعی نیز، زبیر نیک‌نفس از قدرت بازی سازی بالاتری نسبت به مسعود ریگی برخوردار است و با توجه به علاقه مجیدی به بازی سازی از عقب زمین، زبیر نیک نفس احتمالا کارایی بیشتر و بهتری نسبت به ریگی در سیستم ۲-۵-۳ فلت برای مجیدی و استقلال خواهد داشت.

نهایتا اینکه طبق اعلام رسانه ها حضور گابریل پین در استقلال قطعی است و در صورت حضور او احتمالا شاهد اجرای ۲-۵-۳ نوین خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند