تعاون روستایی خراسان رضوی 107 هزار تن محصول کشاورزی این استان را خرید


تعاون روستایی خراسان رضوی 107 هزار تن محصول کشاورزی این استان را خرید

مشهد- ایرنا- مدیرسازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:این سازمان از ابتدای امسال تاکنون 107 هزار و 230 تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را به صورت توافقی از کشاورزان، باغداران و دامداران این استان خریداری کرده است.

ایرج ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود سه میلیارد ریال برای خرید توافقی این حجم از محصولات زراعی، باغی و دامی تاکنون به کشاورزان، باغداران و دامداران در خراسان رضوی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خرید توافقی، محصولات متعددی از جمله محصولات زراعی همچون غلات، حبوبات، انواع دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان غده‌ای و نیز گیاهان جالیزی را شامل می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: محصولات باغی نیز شامل میوه‌های هسته‌دار، خشک، سردسیری، نیمه گرمسیری و گرمسیری است.

ناصری افزود: همچنین در بخش دامی خرید توافقی محصولاتی از جمله، مرغ، گوشت گوسفند و مواد لبنی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مهمترین محصولات زراعی خریداری شده در این بخش شامل غلات از جمله جو، ذرت دانه‌ای، گندم دامی و گندم بذری است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید توافقی محصولات زراعی، باغی و دامی نقشی مهم و تاثیری بسزا در صیانت از منافع کشاورزان ایفا کرده و می‌کند.

ناصری جلوگیری از سقوط قیمت محصولات، ممانعت از نقش‌آفرینی دلالان، ایجاد تعادل منطقی در وضعیت خرید و فروش دسترنج زارعان، باغداران و دامداران و همچنین تامین منصفانه منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را از دیگر مزایای خرید توافقی محصولات زراعی، باغی و دامی ذکر کرد.

خراسان رضوی با فعالیت ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی این استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن رتبه نخست کشور را دارد علاوه بر این بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستاهای خراسان رضوی تحت پوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این حیث نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

این استان ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر ساکن آنها هستند و بر این اساس ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور در روستاهای خراسان رضوی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403