پنج هزار متر مربع فرش دستبافت در استان مرکزی بافته شد


پنج هزار متر مربع فرش دستبافت در استان مرکزی بافته شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بیش از پنج هزار متر مربع انواع فرش دستبافت و زیراندازهای نفیس امسال در این استان بافته شد.

«سعید جعفری کرهرودی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این قالی‌های دستبافت اغلب در اراک ، دلیجان خمین و محلات تولید شده است.

وی توضیح داد: ۴۶۵متر مربع فرش دستبافت به ارزش ۶۷ هزار دلار پارسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان در این بازه زمانی به وزن یک‌هزار و ۵۵۰ کیلوگرم بوده و بیشتر به کشورهای کویت، آمریکا و چین ارسال شده است.

جعفری کرهرودی بیان کرد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز سنتی در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۱۰هزار متر فرش امسال در استان مرکزی بافته شده است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

۹ هزار و ۴۵۰ بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو