آیا وقت آن رسیده که کمی کمک بگیرید؟


آیا وقت آن رسیده که کمی کمک بگیرید؟

زندگی بندرت بدون چالش است. برخی از چالش ها وجود دارند که می توانند آنقدر غالب باشند که ادامه کار غیرممکن به نظر می رسد. خواه مرگ یک عزیز باشد یا احساس اضطراب طاقت فرسا ، مهم است که بدانید برای هر مشکلی کمک در دسترس است. درباره دلایل رایج مراجعه مردم به روانشناسان بیشتر بدانید. فقدان مرگ بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است ، اما این امر مقابله با آن...

زندگی بندرت بدون چالش است. برخی از چالش ها وجود دارند که می توانند آنقدر غالب باشند که ادامه کار غیرممکن به نظر می رسد.

خواه مرگ یک عزیز باشد یا احساس اضطراب طاقت فرسا ، مهم است که بدانید برای هر مشکلی کمک در دسترس است.

درباره دلایل رایج مراجعه مردم به روانشناسان بیشتر بدانید.

فقدان

مرگ بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است ، اما این امر مقابله با آن را آسان نمی کند. همه افراد در برابر از دست دادن یکی از عزیزان خود – چه پدر و مادر و چه حیوان خانگی – متفاوت برخورد می کنند.

عزاداری علنی یا خصوصی هر دو امری عادی هستند ، اما اجتناب از واقعیت فقدان می تواند منجر به مشکلات طولانی تر شود.

یک روانشناس می تواند به شما کمک کند راه های مناسبی را برای کنار آمدن با مرگ یکی از نزدیکانتان پیدا کنید.

استرس و اضطراب

جنبه های خاصی از زندگی استرس زا هستند و بسیاری از موقعیت ها – از مصاحبه شغلی گرفته تا مشکلات رابطه – می تواند احساس اضطراب در شما ایجاد کند.

اگر استرس و اضطراب برطرف نشود ، می تواند منجر به انزوای اجتماعی ، افسردگی و مشکلات زیادی شود.

یک روانشناس می تواند با یافتن منبع یا علت مشکلات و همچنین روش های مناسب برای غلبه بر آنها ، به شما در کنترل استرس و اضطراب کمک کند.

افسردگی

احساس طاقت فرسای درماندگی یا ناامیدی از علائم رایج افسردگی هستند.

در حالی که برخی از مردم بر این باورند که شما فقط می توانید افسردگی را از بین ببرید ، اما به ندرت رخ می دهد.

افسردگی یک اختلال شایع بهداشت روان است که در آن افراد علاقه خود را به چیزها از دست می دهند ، خستگی را تجربه می کنند و اغلب در مدیریت احساسات خود مشکل دارند.

روانشناسان می توانند به شما کمک کنند تا منبع افسردگی را پیدا کنید – غالباً اولین قدم برای ایجاد احساس بهتر ، بررسی فرآیندهای تفکر منفی به کمک یک متخصص می باشد .

فوبیا

ترس از ارتفاع و عنکبوت از رایج ترین فوبیاها هستند ، اما برخی از ترس های غیر معمول و بی اساس می تواند مشکلات قابل توجهی در زندگی شما ایجاد کند. به عنوان مثال ، sitophobia (ترس از غذا خوردن) ممکن است منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

یک روانشناس باتجربه می تواند به شما کمک کند تا بر ترس خود غلبه کنید تا بتوانید بدون پلی فوبیا (ترس از بسیاری چیزها) یا فوبوفوبیا (ترس از ترس) زندگی کنید.

مسائل خانوادگی و رابطه ای

روابط ، اعم از خانوادگی ، شخصی یا مربوط به شغل ، فراز و نشیب هایی دارند. اگرچه روابط می تواند از بهترین موارد زندگی باشد ، اما همچنین می تواند منبع استرس و مشکلات باشد.

کار با روانشناس ، به صورت جداگانه یا به صورت گروهی ، می تواند به بهبود چین و چروک هایی را که حتی در قوی ترین روابط ایجاد می شود ، کمک کند.

عادات و اعتیاد ناسالم

برخی از عادات ناسالم – مانند سیگار کشیدن ، نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده از مواد مخدر – اغلب برای فرار از مشکلات اساسی بزرگتر یا خود درمانی انجام می شود.

اگرچه روانشناس به شما کمک می کند تا به این مشکلات روبرو شوید ، اما همچنین می تواند به شما کمک کند تا مشکلات سلامتی خود را حل کنید .

افزایش عملکرد

برخی از موفق ترین افراد در ابتدا با تجسم آنها به اهداف خود می رسند.

ورزشکاران غالباً از نظر ذهنی به همان میزانی که بدن خود را تمرین می دهند ، برای مسابقه آماده می شوند. برخی دیگر از این روش برای آماده سازی فعالانه برای وقایع چالش برانگیز زندگی استفاده می کنند.

همانطور که قبل از سخنرانی تمرین می کنید ، روانشناس می تواند به شما کمک کند تا برای رویدادهای بزرگ آماده شوید ، بنابراین می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید ، خواه المپیک باشد یا مصاحبه شغلی.

وضوح ذهنی

یک روانشناس با عمل به عنوان یک شنونده فعال بی طرف می تواند وضوح ذهنی خود را بهبود بخشد. غالباً ، افراد فقط با شنیدن صحبت های بلند خود در درمان ، راه حل های خود را پیدا می کنند.

صرفاً بیرون کشیدن مشکلات به بسیاری از افراد کمک می کند وضوح ذهنی خود را بهبود ببخشند ، توانایی تمرکز بیشتری داشته و وظیفه مدارتر شوند. روانشناسان به عنوان شنوندگان عالی آموزش دیده اند.

اختلالات روانی

بعضی اوقات علائم متعدد به دلیل مشکلات بزرگتر ایجاد می شود.اختلالات روانی می توانند از چند طریق خود را نشان دهند. آنها غالباً به عنوان چیز دیگری خود را نشان می دهند و تنها با کمک یک متخصص بهداشت روان قابل کشف هستند.

برخی از اختلالات روانی با علائم مختلف عبارتند از:

اختلال دو قطبی اختلال افسردگی اساسی روانگسیختگی اختلال استرس پس از سانحه

یافتن کمک مناسب

روانشناس می تواند ابزاری مفید در جعبه ابزار سلامتی شما باشد.

یک روانشناس به شما کمک می کند تا با داشتن ذهنیت روشن و مدیریت هرگونه استرس ، اضطراب ، ترس و یا هر مشکلی که با آن روبرو هستید، بیشترین بهره را از زندگی ببرید و شما را از علائم افسردگی و سایر مشکلات روحی و روانی در امان نگه دارد .

منبع: تیم ترجمه سایک نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا