مراسم شهادت حضرت رقیه(س) در خشکرودبار برگزار می‌شود


مراسم شهادت حضرت رقیه(س) در خشکرودبار برگزار می‌شود

وحدانی گفت: همزمان با پنجم صفر مراسم شهادت حضرت رقیه(س) در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار برگزار می‌شود.

«سودابه وحدانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: پنجمین روز از ماه صفر مصادف با شهادت حضرت رقیه (س)؛ دختر سه ساله امام حسین (ع) است که به دنبال حادثه کربلا و در پی جنایت یزید به شهادت رسیدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، ویژه مراسم این روز در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار برگزار می‌شود.

وی گفت: این مراسم با توجه به شرایط شیوع بیماری ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همراه با سخنرانی، مداحی و تعزیه حضرت رقیه(س) است.

وحدانی با اشاره به اینکه تعظیم شعائر الله یکی از وظایف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است تصریح کرد: نهضت عاشورا یک درس ماندگار برای مسلمانان است و شخصیت هایی همچون حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و حضرت رقیه (س) آن را در تاریخ جاری و ساری زنده نگه داشتند.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار با اشاره به نقش موثر حضرت رقیه (س) در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی خاطرنشان کرد: جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست چرا که پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت (ع) با یزید همچنان ادامه داشت.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا