کانونی مسجدی که رئیس جمهور حامی و پیگیر حضور آن در نهضت مواسات است


وصف فعالیت‌های مومنانه بچه‌های مسجد «انقلاب مهدی(عج)» مسئولان بسیاری را به منطقه منبع آب اهواز کشانده است، چنان‌که آیت‌الله رئیسی نیز 5 شهریور از آنجا بازدیدی سرزده داشت و بر حمایت و استمرار این فعالیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری جمعه، 5 شهریور ماه در واپسین ساعات سفر یک روزه خود به استان خوزستان که با همراهی چهار تن از وزرا صورت گرفت، در منطقه کم برخوردار «منبع آب» اهواز حضور یافت و با جمعی از اهالی مسجد و کانون فرهنگی هنری «انقلاب مهدی(عج)» دیدار و گفت‌وگو کرد.

کانونی مسجدی که رئیس جمهور حامی و پیگیر حضور آن در نهضت مواسات است

آشنایی نزدیک با فعالیت های جهادی بچه های مسجد و شنیدن نیازمندی های استمرار نهضت مواسات ازجمله محورهای این بازدید سرزده بود.

به همین منظور مروری داریم بر فعالیت های جهادی کانون فرهنگی هنری «انقلاب مهدی(عج)».

حجت الاسلام «محمد گاشه»، مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب مهدی (عج) درباره سابقه فعالیت این کانون مسجدی، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری «انقلاب مهدی (عج)» تقریبا سه سالی است که در مسجد مستقر شده و با همکاری نیروهای جهادی از طلاب و دانشجویان اقداماتی همچون کادرسازی نیروها، راه اندازی مرکز خیریه، گروه جهادی، هیئت و ... را انجام داده است.

وی با بیان اینکه منطقه «منبع آب» از مناطق کم برخوردار اهواز محسوب می شود، گفت: علی رغم موانع، در پی مطالبه‌گری طلاب و دانشجویان مسجدی، فعالیت های خوبی در منطقه در راستای محرومیت‌زدایی برای نخستین بار رقم خورده است، چنان که کل منطقه شناسایی و به چند محور تقسیم شده است و برای هر یک دستورالعمل هایی را نوشته ایم.

کانونی مسجدی که رئیس جمهور حامی و پیگیر حضور آن در نهضت مواسات است

به گفته وی با مطالبه گری های صورت گرفته، تا کنون مسئولان استانی اعم از نماینده ولی فقیه، فرمانده سپاه، فرماندار و نمایندگان مجلس و پس از آن شخصیت های کشوری همچون رئیس مجلس و نهایتا رئیس جمهوری از فعالیت های جهادی بچه های مسجد «انقلاب مهدی(عج)» بازدید کرده اند.

حجت الاسلام گاشه در شرح فعالیت های جهادی این کانون مسجدی ابراز کرد: بازسازی 300 باب منزل با هزینه بین 7 تا 15 میلیون تومان برای هر باب، اهدای یکصد دستگاه آبگرمکن و بخاری به خانواده های محروم و تهیه 25 مجموعه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت شامل هر مجموعه به ارزش ریالی 14 میلیون تومان ازجمله فعالیت های مومنانه بچه های مسجد است.

در پی شیوع کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن به ویژه برای طبقات محروم و کم بضاعت، بچه های مسجد «انقلاب مهدی (عج)» به عرصه کمک های مومنانه و تامین بسته های معیشتی نیز ورود کردند، چنانکه به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری این مسجد در این ایام بیش از 8 هزار بسته معیشتی تهیه و بین خانوارهای محروم توزیع شده است. ارزش تقربی هر بسته بین 600 تا 700 هزار تومان است.

کانونی مسجدی که رئیس جمهور حامی و پیگیر حضور آن در نهضت مواسات است

حجت الاسلام گاشه تاکید کرد: این کمک ها به صورت ماهانه و هر ماه به 500 خانوار شناسایی شده و تحت پوشش اختصاص می گیرد. علاوه بر این با توجه به مجازی شدن فرآیند آموزش در دوران کرونا و به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعت برای برخورداری از این سبک آموزش، 50 تبلت خریداری و در اختیار آنها قرار گرفت. تهیه بسته های تحصیلی نیز در این راستا انجام شد و برای مهر 1400 نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب مهدی (عج) با بیان اینکه این فعالیت های جهادی و مومنانه با استقبال مسئولان مواجه شده است، گفت: به گونه ای که بسیاری از آنها خود به طور انگیزشی به بازدید از این فعالیت ها پرداختند و مسئولان دیگر را نیز برای بازدید و همراهی دعوت کردند چنان که شهردار اهواز بلافاصله بعد از انتصاب به بازدید از این فعالیت ها اقدام کرد. از این رو، بخشی از هزینه کمک های مومنانه و نهضت مواسات بچه های مسجد با کمک های مسئولان انجام می شود.

کانونی مسجدی که رئیس جمهور حامی و پیگیر حضور آن در نهضت مواسات است

بنابر این گزارش، برگزاری اردوهای دانش آموزی، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، مقابله با کرونا از طرقی همچون ضدعفونی کردن معابر و محله و شناسایی نیازمندان واقعی و کمک رسانی به آنها باعث شده کانون فرهنگی هنری «انقلاب مهدی (عج)» به کانونی سرآمد، فعال و جهادی تبدیل و شناخته شود.

حجت الاسلام گاشه با بیان اینکه آیت الله رئیسی از فعالیت های جهادی بچه های مسجد «انقلاب مهدی (عج)» استقبال کرد، ابراز کرد: رئیس جمهوری از مسئولان استانی درخواست و تاکید کرد تا جلسه ای برای حمایت و استمرار این فعالیت ها برگزار و مشکلات و موانع و نیازمندی ها بررسی شود.

کانونی مسجدی که رئیس جمهور حامی و پیگیر حضور آن در نهضت مواسات است

کانونی مسجدی که رئیس جمهور حامی و پیگیر حضور آن در نهضت مواسات است

وی با اشاره به همراهی 250 عضو فعال با برنامه های کانون فرهنگی هنری «انقلاب مهدی (عج)»، بیان کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و تحصیلی، شناسایی نیازمندان واقعی در حوزه های تامین جهیزیه و بازسازی منزل، شناسایی بیماران نیازمند و معرفی آنها به مراکز بهداشتی درمانی، ارتباط با بیمارستان ها برای درمان آنها و اعطای وام درمان به موارد ضروری و ... در اولویت محرومیت زدایی های کانون قرار دارد.

حجت الاسلام گاشه با بیان اینکه بچه های مسجد «انقلاب مهدی (عج)» در حوزه های فرهنگی هنری نیز فعال هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه های دانش آموزی، فال کردن اعضا در حوزه های نمایش، سرود، ورزش و ... نیز جزء اولویت های ما است.

گفتنی است، منابع مالی موردنیاز برای فعالیت های مومنانه و محرومیت زدایی های این کانون فعال مسجدی در منطقه منبع آب و کوی شهید سلیمانی اهواز با همکاری خیران و مسئولانی که برای بازدید می آیند، تامین می شود. به منظور جمع آوری کمک ها از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا