عملکرد بسیار ضعیف رنو داستر 2022 در تست تصادف انکپ لاتین


عملکرد بسیار ضعیف رنو داستر 2022 در تست تصادف انکپ لاتین

نخستین بار رنو داستر در سال 2019 مورد تست ایمنی انکپ آمریکای لاتین قرار گرفت و...

نخستین بار رنو داستر در سال 2019 مورد تست ایمنی انکپ آمریکای لاتین قرار گرفت و موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی شد. در آن زمان نسخه‌های رنو داستر در خط تولید رومانی به تولید می‌رسیدند و به صورت وارداتی به بازار آمریکای لاتین عرضه می‌شدند. مدتی پیش تولید این محصول در کارخانه سائو خوزه دوس پینهایس برزیل آغاز شد و لاتین انکپ یک‌بار دیگر این خودرو را مورد بررسی قرار داد تا بررسی کند آیا تفاوتی میان نسخه‌های تولیدی رومانی و برزیل وجود دارد؟ آن‌طور که از خروجی تست تصادف رنو داستر 2022 تولیدشده در برزیل مشخص است، نتایج بسیار تکان دهنده بوده‌اند.

رنو داستر برزیلی در تست تصادف موسسه لاتین انکپ صفر ستاره ایمنی را دریافت کرد و عملکردی فاجعه‌بار از خود برجای گذاشت. رنو داستر نخستین خودرویی نیست که در این آزمون صفر ستاره ایمنی دریافت می‌کند اما حوادث پیرامون تست تصادف آن در کمتر خودرویی مشاهده شده است. داستر پس از برخورد به مانع دچار نشتی سوخت شد و چرخش بیش از حد آن نیز موجب باز شدن یکی از درهای خودرو شد که عدم ایمنی این خودرو را به وضوح نشان می‌دهد.

عملکرد بسیار ضعیف رنو داستر 2022 در تست تصادف انکپ لاتینرنو داستر

مطابق توضیحات ارائه شده توسط لاتین انکپ، عدم وجود کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای در نسخه برزیلی از تفاوت‌های عمده این خودرو با نسخه تولید شده در رومانی هستند. رنو داستر در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال 29.47 درصد امتیاز، در بخش محافظت از کودکان 22.93 درصد امتیاز، در بخش محافظت از عابران پیاده 50.79 درصد امتیاز و در بخش دستیارهای ایمنی 34.88 درصد امتیاز ممکن را کسب کرد. البته باید ذکر کرد که خودرو مورد بررسی در قسمت بررسی محافظت از عابران پیاده ساخت رومانی بوده است و نسخه برزیلی امتیاز متفاوتی را به خود اختصاص داد. پیش از این نیز داچیا داستر در سال 2017 توسط یوروانکپ مورد آزمون ایمنی قرار گرفت که حاصل آن کسب سه ستاره ایمنی برای این شاسی‌بلند پرفروش و محبوب بود.

موسسه لاتین انکپ از ابتدای اکتبر 2020، تست‌های تصادف خود را سخت‌گیرانه‌تر از قبل کرده است و حتی اگر داستر ساخت رومانی نیز در این تست شرکت کند، احتمالا نمره پایین‌تری نسبت به آزمون سال 2019 دریافت خواهد کرد. با این حال تنزل رتبه ایمنی از چهارستاره به صفرستاره کاملا غیرمنتظره است و موجب شگفت‌زدگی مشتریان خواهد شد. بسیاری از آنان ممکن است اکنون تصور کنند که رنو استانداردهای دوگانه‌ای در خطوط تولید مختلف خود دارد که باعث تفاوت فاحش کیفیت تولیدات برزیل و رومانی شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان