جلوگیری از خروج غیرقانونی هزار و 110 نفر از مرز بازرگان


جلوگیری از خروج غیرقانونی هزار و 110 نفر از مرز بازرگان

ارومیه - ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان گفت: از ابتدای سال جاری، یک هزار و 110 نفر که قصد خروج غیرقانونی از کشور به سمت ترکیه را داشتند، توسط کارکنان گمرک شناسایی و تحویل مقام قضایی شدند.

مجتبی بازگیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد دستگیرشدگان در مدت مشابه سال قبل، ۱۷۵ نفر بود که امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

وی در خصوص جزییات کشفیات قاچاق انسان در ماه های اخیر بیان کرد: در فروردین ماه ۱۸۲نفر، اردیبهشت ۲۵۲ نفر، خرداد ۶۷ نفر، تیرماه ۲۷۱ نفر و در مرداد امسال نیز ۳۳۸ نفر توسط یگان حفاظت گمرک کشف شدند.

گمرک بازرگان بزرگترین مرز زمینی کشور در دروازه اروپا و کشور قرار دارد و مقصد افرادی که خروج غیر مجاز به کشورهای اروپایی است، تبدیل شده است.

همچنین دیوار کشی توسط ترکیه در مرزهای خود موجب شده که افراد بصورت غیر قانونی سوار به کامیون‌های خروجی از کشور شده و مشکلاتی نیز برای رانندگان ایجاد می کنند.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...