رئیس سازمان صنعت و معدن سمنان: بانک‌ها در سود و زیان تولید شریک باشند


رئیس سازمان صنعت و معدن سمنان: بانک‌ها در سود و زیان تولید شریک باشند

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بانک‌ها خود را در سود و زیان فعالیت واحدهای تولیدی شریک بدانند و مشکلات تولیدکنندگان را با تملک واحدها و تجهیزات دوچندان نکنند.

به گزارش ایرنا، علی تشنه‌دل روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل استان سمنان، تولید را بخش مهمی از نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: سازگاری نداشتن ارکان نظام اقتصادی مانند نظام مالیاتی، بانک‌ها و کسب و کارها با یکدیگر، مشکلات و موانع واحدهای تولیدی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه هشت درصد از واحدهای تولیدی استان سمنان غیرفعال است گفت: ۴۰ درصد واحدهای راکد با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند و گاهی نیز تولیدکنندگان به دلیل طرح اولیه نامناسب تولید ورشکست شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در بسیاری از مواقع همکاری نداشتن بانک‌ها با واحدهای تولیدی باعث تاخیر در تزریق اعتبار و ورشکستگی واحدها پیش از آغاز به کار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شراکت بانک‌ها با واحدهای تولیدی قسمت زیادی از مشکلات چرخه تولید را حل می‌کند گفت: بانک‌ها خود را شریک واحدهای تولیدی نمی‌دانند و آن‌ها را به عنوان منبع درآمد خود می‌شناسند و این رویکرد نادرست زمینه ورشکستی واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند.

انضباط مالی ریشه تداوم کار بنگاه‌های اقتصادی است

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان نیز در این نشست انضباط مالی را ریشه تداوم کار بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: وقتی منابع مالی تولید از بانک فراهم شود، بانک شریک اجباری تولید می‌شود و انضباط مالی بنگاه اقتصادی از بین می‌رود.

حسن آلبویه بیان کرد: اگر تامین منابع تولید تنها از طریق بانک‌ها باشد، صفی از تقاضا برای تسهیلات تشکیل می‌شود و رانت گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه شراکت‌های اسلامی به معنای شراکت در سود و زیان است افزود: بانک‌ها باید به ورود منابع مالی به چرخه تولید کمک کنند و دنبال سود صرف برای خود نباشند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان با بیان اینکه روندهای کاری نادرست نظام بانکی واحدهای تولیدی را تعطیل می‌کند گفت: ۱۳۱ واحد تولیدی دارای ماشین‌آلات و تجهیزات در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل است که ۳۹ واحد با مشکلات بانکی و ۱۱ واحد با رکود بازار فروش مواجه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)