یک تن و 826 کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی کشف شد


یک تن و 826 کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی استان خراسان‌ جنوبی گفت: محموله مواد مخدر شامل یک تن و 826 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه کامیونت در شهرستان بیرجند کشف شد.

سردار ناصر فرشید روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کشفیات مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: ماموران فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در ایست و بازرسی "علی آباد" شهرستان بیرجند به یک کامیونت که در حال تردد به سمت شهرهای مرکزی کشور بود، مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو یک تن و ۸۲۶ کیلوگرم تریاک که به‌طرز ماهرانه در قسمت بار خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۲ متهم در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

وی اضافه کرد: این محموله در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان کشف شد و بزرگترین محموله مواد مخدر از ابتدای سال جاری است.

سردار فرشید گفت: پلیس در راستای ارتقای امنیت اجتماعی به عنوان خدمتگزار مردم در طول سال طرح‌های متعددی در ماموریت‌های مختلف را اجرایی می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۸ تن مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته و در این مدت ۴۹ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر شده‌اند گفت: همچنین ۹۸۰ دستگاه خودروی حامل مواد مخدر در این مدت توقیف شده است.

وی با تاکید بر آمادگی ۲۴ ساعته پلیس برای خدمتگزاری به مردم و مقابله با سوداگران مرگ گفت: به کسانی که آرامش کشور را بر هم می‌زنند هشدار می‌دهیم پلیس مقتدرانه و جان بر کف با آنان مقابله و برخورد جدی خواهد کرد تا آرامش و سلامت جامعه حفظ شود.

سردار فرشید با اشاره به اینکه هر سال برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تشدید می‌شود عنوان کرد: علاوه بر برخورد جدی با خرده‌فروشان مواد مخدر، برخورد با باندهای کلان مواد مخدر را به صورت جدی و مستمر در دستور کار داریم.

وی افزود: حضور نماینده عالی دولت در بازدید از این محموله نشان می‌دهد که مسوولان عالی رتبه استان همیشه قدردان زحمات رزمندگان نیروی انتظامی هستند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان