شناخت شخصیت عروسک مهم تر از صداسازی است


شناخت شخصیت عروسک مهم تر از صداسازی است

بندرعباس- ایرنا- یک کارگردان و عروسک ساز با بیان اینکه متن نمایش و شکل ظاهری عروسک در صداگذاری اهمیت دارد، گفت: در صداپیشگی شناخت شخصیت عروسک مهم تر از صدا سازی است.

نوشین فرهادی چهارشنبه شب در بیست و یکمین نشست مجازی انجمن نمایش کانون پرورش فکری هرمزگان در بیان چگونگی صداگذاری روی عروسک ها بیان کرد: ۲عامل جهت طراحی صدای عروسک در صداگذاری دارای اهمیت می باشد یک عامل متن نمایش و دوم شکل ظاهری و شمایل عروسک است.
وی افزود: باید پس از شناسایی چهره و شخصت عروسک صدا گذاری را انجام دهیم، اما لازم نیست حتما صدایمان را تغییر دهیم و با توجه میمیک، فرم دهان و فرم صورت عروسک، فرم دهان و صورت خود را تغییر دهیم و صدا گذاری را انجام دهیم.
این کارگردان عروسک های نمایشی گفت: اگر عروسک گردان و صداپیشه یک نفر باشد کار صداگذاری راحت تر پیش می رود اما اگر عروسک گردان و صدا پیشه یکی نباشند صدا پیشه بر اساس مشاهده حرکات و رفتار یک عروسک باید صداپیشگی کند.
فرهادی همچنین درباره قدرت تخیل و فانتزی ها صحبت کرد و افزود: یک صدا پیشه باید بتواند با هر شی در دسترس یک شخصیت خلق کند مانند اشیا ساده و در دسترس مثل لیوان، یک لباس، یک خودکار می تواند یک کاراکتر عروسکی بسازد.
در پایان این نشست کتاب درآمدی بر فانتزی نوشته شیوا مسعودی به اعضای انجمن نمایش کانون پرورش فکری هرمزگان معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق