آمادگی زیرساخت های ارتباطی برای بهره برداری از سامانه مؤدیان مالیاتی


آمادگی زیرساخت های ارتباطی برای بهره برداری از سامانه مؤدیان مالیاتی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از آمادگی زیرساخت های ارتباطی برای بهره برداری از سامانه مودیان مالیاتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در دومین جلسه کارگروه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی موضوع ماده دو قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی، با اعلام آنکه توسعه زیرساخت های الکترونیکی مالیاتی یکی از اساسی ترین و ضروریترین اقدامات است، خواستار تسریع در انجام این مهم شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های انجام شده زیرساخت ارتباطی مناسب در سطح استان وجود دارد و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و استفاده از ابزارهای الکترونیکی اجرای قانون برای همه مودیان فراهم است .

وی همچنین گفت: برای بهره برداری از سامانه مؤدیان مالیاتی در استان سمنان مشکل ارتباطی و پوشش اینترنتی نداریم و تمام شهرهای استان دارای پوشش اینترنت است.

حسن پور در تشریح جزئیات کارگروه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی گفت: این کارگروه موظف است که به صورت سالانه درخواست مؤدیانی که اظهار به عدم توانایی در استفاده از پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را دارند، بررسی کند و در صورتی که این کارگروه با در نظرگرفتن شرایطی نظیر ویژگی­های جسمی، منطقه جغرافیایی، سابقه مالیاتی و زیرساخت­ها و امکانات سخت­ افزاری و نرم ­افزاری، تشخیص به ناتوانی و یا توانایی کمتر وی در استفاده از پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را دهد، شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی موظف هستند نسبت به آموزش، توانمندسازی، نصب و راه اندازی پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای این دسته از مؤدیان اقدام کنند.

حسن پور افزود اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آمادگی کامل دارد در چارچوب قانون تکالیف خود را انجام و برای رسیدن به اهداف این قانون همکاری لازم را انجام دهد.

46

کد خبر 1550881

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی