امسال سفر به عراق در ایام اربعین آزاد است؟ 


امسال سفر به عراق در ایام اربعین آزاد است؟ 

معاون استاندار ایلام برگزاری اربعین را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونای کشور دانست و گفت که این موضوع، باید منوط به واکسیناسیون مردم استان باشد. نوشته امسال سفر به عراق در ایام اربعین آزاد است؟  اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جهانگیر رستمزاد در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا گفت: برگزاری راهپیمایی اربعین از طریق مرز مهران باید منوط به تسریع در روند واکسیناسیون همه مردم ایلام و آمادگی همه‌جانبه باشد.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای برگزاری اربعین اتخاذ نشده است، افزود: مهمترین بحث پیش رو با توجه به شیوع کرونا، اربعین است. روز شنبه در ستاد ملی کرونا کشور قرار است موضوع مطرح شود که تصمیم لازم در این خصوص اعلام می‌شود.

لزوم واکسیناسیون مردم ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بدون شک اگر قرار است راهپیمایی اربعین از طریق مرز مهران برگزار شود، باید بحث واکسیناسیون و تمامی راهکارهای پیشگیرانه و محدودیت‌ها بررسی شود.

رستمزاد با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا حدود دو هزار نفر به صورت غیر مجاز در مرز مهران حضور داشتند، اضافه کرد: اگر مجوز پیاده‌روی اربعین صادر شود باید به صورت دسته جمعی و کاروانی باشد.

وی تاکید کرد: برگزاری اربعین در این شرایط بدون شک کار بسیار سختی است زیرا اکنون هیچ موکبی در مهران نیست بنابراین امیدواریم تصمیم مهمی در این خصوص اتخاذ شود و با تدابیر لازم مشکلی برای مردم استان رخ ندهد.

معاون استاندار ایلام گفت: در عراق رعایت پروتکل‌ها صورت نمی‌گیرد و با توجه به اینکه بازگشت به خاطر کوتاهی مسیر از مرز مهران است باز هم ترددها برای مردم مشکل ایجاد می‌کند.

رستمزاد افزود: در صورت برگزاری اربعین باید آماده‌باش کامل داشته باشیم و در صورت صدور مجوز اربعین باید آبرومندانه برگزار شود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!