حمله کم سابقه ترامپ به ارزهای دیجیتالی!


ترامپ ارزهای دیجیتالی موجود در بازار را یک فاجعه قریب الوقوع خواند.

حمله کم سابقه ترامپ به ارزهای دیجیتالی!

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ- رییس جمهور سابق آمریکا- در گفتگو با فاکس نیوز با حمله به ارزهای دیجیتالی گفت: آن ها یک فاجعه بالقوه برای خریداران و سرمایه گذاران خود هستند که روزی بر سرشان آوار می شوند. چه کسی می داند اینها دقیقا چه هستند؟ ممکن است یک تقلب باشند. من بین ارزها، دلار را ترجیح می دهم چرا که ارزهای دیجیتالی چیزهایی هستند که مردم خیلی در موردشان اطلاعات درستی ندارند.

ترامپ، حفظ سلطه دلار در بازارهای مالی جهانی را یک اولویت برشمرد و افزود: فناوری بلاک چین دارای ظرفیت های زیادی است که می توان از آن برای آینده بهره برد اما ارزهای دیجیتالی به شکل فعلی که هدف واقعی سازندگانشان مشخص نیست نباید جایگاهی در نظام مالی داشته باشند.

ترامپ پیشتر با دفاع از دلار گفته بود که نیازی نیست همه بیتکوین ها را از چرخه خارج کنیم اما باید خیلی خیلی خیلی روی تراکنش های مرتبط با آن نظارت داشته باشیم. وی بیتکوین را یک تقلب خواند که شور و اشتیاق ایجاد شده نسبت به آن در سطح جهان باعث کاهش تمایل معامله گران به نگه داشتن دلار شده است.

ترامپ با هشدار نسبت به تبدیل شدن بیتکوین به ارزی مهم تر از دلار گفت: ارز غالب جهانی باید دلار باقی بماند.

از زمانی که بیتکوین با عبور از ۶۴ هزار و ۸۲۹ دلار رکورد تاریخی تازه ای را ثبت کرد، ارزش این رمزارز به طور قابل توجهی ریزش کرده و اکنون نیز در محدوده ۴۷ هزار دلاری قرار دارد. با این حال ارزش محبوب ترین رمزارز جهان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. در طرف مقابل اما دلار سالی کاملا آرام را سپری کرده تا جایی که ارزش آن مقابل سبد ارزهای مهم جهانی تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

مقامات دولت بایدن اگرچه تاکنون از لزوم نظارت بیشتر بر روی عملکرد ارزهای دیجیتالی سخن گفته اند اما اقدام جدی در اعمال محدودیت بر روی معاملات آن ها هم نکرده اند. گری گنسلر- رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا- نیز تا حدی طرفدار ارزهای دیجیتالی محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی