افزایش زیرساخت واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی تا 100 هزار دوز


افزایش زیرساخت واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی تا 100 هزار دوز

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش زیر ساخت ظرفیت واکسیناسیون استان تا 100 هزار دوز به محض دریافت واکسن تخصیصی در روزهای آینده، دانشگاههای علوم پزشکی آمادگی لازم برای تسریع در امر واکسیناسیون را داشته باشند. 

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمد صادق معتمدیان در جلسه کمیته واکسیناسیون ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان که با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد بر استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی برای تسریع در امر واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد تاکید کرد.

وی گفت: باید از همه ظرفیت ها از جمله توان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت در راستای تامین واکسن مورد نیاز برای حاشیه شهر مشهد استفاده شود که تحقق این موضوع باعث خواهد شد سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص روند توزیع واکسن در شهرستان های خراسان رضوی اظهار کرد: در این خصوص باید زیرساخت های لازم از قبل مهیا شده باشد تا مشکلی در صورت تامین واکسن وجود نداشته باشد و مراکز به مرور با تامین واکسن بیشتر، فعال شوند.

همگام با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی انجام واکسیناسیون برای گروههای هدف در کنار اقدامات کنترل بحران نظیر تامین تجهیزات پزشکی و دارویی برای پیشگیری از مرگ و میر بیماران کرونایی در دستور کار مدیریت استان بوده است. در همین راستا برای افزایش سهمیه واکسن استان از سوی استاندار خراسان رضوی و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری‌های بسیاری انجام شده است.

بر اساس آخرین اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۲۷ نفر از آنان بهبود یافته‌ و ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

تا کنون ۱۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۴۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۰ دُز رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات